کاهش فشار خون با مصرف یک ماده غذایی در صبحانه

کدخبر: ۳۶۵۳۸۸
اقتصادنیوز : دانشمندان دانشگاه هاروارد دریافته‌اند که مصرف یک ماده غذایی در وعده صبحانه تا حد بسیار زیادی از میزان فشار خون می‌کاهد.
کاهش فشار خون با مصرف یک ماده غذایی در صبحانه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تحقیقی که توسط دانشگاه هاروارد آمریکا انجام شد به این نتیجه رسیده است که خوردن یک وعده غلات به ویژه جو دوسر و پوسته سبوس برای صبحانه منجر به کاهش قابل توجه فشار خون می‌شود.
این مطالعه بر اساس تجربه‌ای بیش از ۱۵ سال انجام و حدود ۱۲ هزار شرکت کننده را که بیشتر بالای ۵۰ سال بودند، شامل شده است.
در این گزارش توضیح داده شده است که تعداد زیادی از شرکت کنندگان پزشک بین ۵۰ تا ۸۶ ساله بودند و بسیاری از آن‌ها در ابتدای آزمایش که شامل ۴ گروه بر اساس میزان غلات خورده شده برای صبحانه بود، از فشار خون بالا رنج می‌بردند.

کاهش فشار خون با غلات

دکتر «جنش کوچار»، یکی از شرکت کنندگان در این تحقیق گفت: ما به طور قاطع نتیجه گرفتیم که کسانی که هیچ نوع غلاتی برای صبحانه مصرف نکرده بودند، همچنان از فشار خون بالا رنج می‌برند، این در حالی است که فشار خون افرادی که غلات را برای صبحانه به طور منظم مصرف می‌کردند، به طور قابل توجهی کاهش یافته بود.

 

اهمیت امروزی غلات

وی افزود: ما دریافتیم که هرچه سهم غلات در وعده غذایی بالاتر باشد، فشار خون پایین‌تر می‌آید.
این مطالعه نشان داد که فشار خون در افرادی که هفته‌ای یک بار غلات در صبحانه مصرف می‌کنند، ۷ درصد کاهش می‌یابد، در حالی که فشار خون در افرادی که بین دو تا شش وعده غلات در هفته برای صبحانه مصرف می‌کنند، ۱۲ درصد کاهش می‌یابد. افرادی که بیش از ۷ وعده غلات در هفته مصرف می‌کنند، حدود ۱۹ درصد فشار آنان کاهش می‌یابد.

تاثیر جو دوسر و پوسته سبوس بر فشار خون

همچنین تأکید شده است که انواع غلاتی که منجر به کاهش فشار خون می‌شود، شامل غلات کامل مانند جو دوسر و پوسته سبوس هستند، نه غلات تصفیه شده مانند دانه‌های ذرت.

بیماری های ناشی از فشار خون بالا

دکتر کوشنار گفت: ما به طور قاطع نتیجه‌گیری کردیم که خوردن غلات کامل خطر ابتلا به فشار خون بالا را که می‌تواند باعث بیماری‌های جدی قلبی مانند سکته قلبی و مغزی و همچنین بیماری‌های کلیه ‌شود، کاهش می‌دهد.

 

فواید غلات کامل برای کودکان


وی افزود: واضح است که خوردن این غلات همراه با سبک زندگی سالم منجر به محافظت اثرگذار در برابر فشار خون و در نتیجه بیماری قلبی و سایر بیماری‌ها می‌شود.

سبک زندگی سالم نیز شامل پرهیز از خوراکی‌هایی است که باعث افزایش فشار خون می‌شوند، مانند مصرف زیاد نمک در کنار انجام تمرین‌های ورزشی منظم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید