این گیاه چند برابر پرتقال ویتامین C دارد

کدخبر: ۳۶۵۶۱۸
اقتصادنیوز : گیاه جعفری حاوی ترکیباتی است که می‌تواند از شما در برابر سرطان دفاع کرده و سیستم ایمنی‌تان را تقویت کنند.
این گیاه چند برابر پرتقال ویتامین C دارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جعفری یک گیاه بسیار مغذی و مفید است که می تواند از بدنتان در برابر انواع عارضه ها و بیماری ها مراقبت کند. جعفری دارای ویتامین‌های C، K و A بوده و مواد معدنی زیادی مانند آهن، کلسیم و پتاسیم دارد.

این گیاه خوش طعم، منبع غذایی خوبی از آهن و اسیدفولیک است که باعث حفظ سلامت ایمنی بدن و تقویت آن می‌شود.

متخصصان مدعی هستند که «روغن‌های فرار» نخستین جزء مهم موجود در جعفری هستند که با عنوان روغن‌های ضروری یا اسانس‌های گیاهی نیز خوانده می‌شوند. جعفری میزان هورمون‌های زنانه را تنظیم می‌کند و به علت اینکه حاوی روغن فرار است، مانع تشکیل تومور به خصوص در ریه می‌شود.

از دیگر فواید این گیاه می‌توان به این نکته اشاره کرد که ماده سرطان زای موجود در دود سیگار و دود زغال را به علت روغن فرار هنگام کباب کردن خنثی می‌کند.

فولیک اسید موجود در جعفری مانع بروز سرطان‌های روده بزرگ، سرطان گردن و رحم می‌شود. ترکیب‌های مفید آنتی اکسیدان آن به نام فلاونوئید با مولکول‌های حاوی اکسیژن ترکیب می‌شود و مانع آسیب به سلول‌ها می‌شود.

طبق گزارش‌های متعدد فولیک اسید موجود در جعفری، ماده مغذی حیاتی برای حفظ سلامت قلب و عروق به حساب می‌آید. استفاده کم مواد غذایی حاوی ویتامین C مانند جعفری، پرتقال و ... خطر بروز آرتریت روماتوئید را ۳ برابر افزایش می‌دهند، به همین علت توصیه می‌شود روزانه ویتامین C مصرف شود و آن‌ها را به صورت جدی در برنامه روزانه قرار دهید.

fFkGE6KcnUGw

از دیگر خواص جعفری می‌توان به رفع بوی بد دهان، کاهش وزن به علت خواص ادرار آور، تصفیه کلیه ها، بهبود دستگاه گوارش، کاهش استرس، و ... اشاره کرد.

در صورت تمایل می‌توانید از دم کرده آن استفاده کنید تا به اینصورت خستگی عضلات و مفاصل خود و علائم قبل از قاعدگی را کاهش دهید و روند آن را منظم کنید.

کلسیم موجود در جعفری منبع اصلی برای تقویت دندان‌ها و لثه هاست، به اینصورت که اگر دچار عفونت‌های دهانی یا زخم در لثه می‌شوید، حتما از جعفری استفاده کنید و از مصرف آن غافل نشوید.

 متخصصان معتقدند مصرف مقدار زیادی جعفری، شانس انقباضات رحم در دوران بارداری را افزایش می‌دهد و همین عامل در هر مرحله از دوران بارداری می‌تواند بسیار خطرناک باشد، به همین علت پرهیز از مصرف زیاد این گیاه خوراکی در دوران بارداری و شیردهی بسیار توصیه می‌شود.

 اگر به بیماری خاص یا حساسیت پوستی و آلرژی مبتلا هستید از مصرف زیاد جعفری اجتناب کنید؛ زیرا می‌تواند سبب خارش و جوش زدن شود. همچنین زیاده روی در مصرف جعفری، باعث کند شدن جریان خون و محرک اعصاب می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید