ادعای جنجالی مشاور امنیت ملی آمریکا: روس‌ها دوست ما نیستند

کدخبر: ۳۶۵۸۳۸
مشاور امنیت ملی آمریکا گفته با وجودی‌که روسیه دوست آمریکا نیست اما دو کشور می‌توانند در برخی امور باهم همکاری‌کنند.
ادعای جنجالی مشاور امنیت ملی آمریکا: روس‌ها دوست ما نیستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید سه شنبه شب به وقت تهران در نشست امنیتی گفت: «روس‌ها دوستان ما نیستند اما در بخش‌هایی قادر به همکاری باهم هستیم. ما مایلیم با آن‌ها در زمینه کنترل تسلیحاتی به توافق برسیم.»

اوبراین با اشاره به انتخابات 2020 آمریکا گفت: «وقتی موضوع انتخابات مطرح می‌شود باید به شدت مراقب آن باشیم. فکر می‌کنم در سوم نوامبر ( سه شنبه 13 آبان) اقدام مناسبی انجام می‌دهیم، اما باید مراقب اوضاع هم باشیم.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید طی روزهای گذشته با  «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه  درشهر «ژنو» در سوئیس درباره موضوع‌های مختلف از جمله کنترل تسلیحاتی، امنیت سایبری، عدم دخالت در انتخابات، امور ضد تروریستی، ستیز  بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، سوریه و افغانستان رایزنی کرد.

سازمانهای اطلاعاتی آمریکا ماه پیش با ارائه گزارشی مدعی شدند که روسیه ترجیح می‌دهد که ترامپ مجدداً در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شود و این در حالی است که چین و ایران تمایل به شکست ترامپ در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا دارند. سازمانهای اطلاعاتی آمریکا در گزارش خود مدعی شده بودند که روسیه «از طیفی از اقدامات استفاده می‌کند تا در وهله اول «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا را بدنام و لکه‌دار کند.»

پیش از این نیز، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در مصاحبه با شبکه بی بی سی تاکید کرده بود که خطر مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ از جانب روسیه و چین ودیگر کشورها یکسان نیست و تهدید مداخله روسیه و تلاش این کشور برای تقویت شانس پیروزی «دونالد ترامپ» بیشتر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید