خواهر رهبر کره شمالی به واشنگتن می‌رود؟

کدخبر: ۳۶۵۹۳۴
وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز (چهارشنبه) گزارش یک رسانه ژاپنی دال بر اینکه سئول در تلاش است تا سفر خواهر رهبر کره شمالی به واشنگتن را پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را برنامه‌ریزی کند، رد کرد.
خواهر رهبر کره شمالی به واشنگتن می‌رود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه یومیوری شیمبون به نقل از منابع کره جنوبی، آمریکایی و ژاپنی گزارش داد که سئول قصد دارد مذاکراتی را در سطح مقامات عالی رتبه میان کیم یو-جونگ، خواهر کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی و مقامات ارشد واشنگتن پیش از انتخابات سه نوامبر برنامه‌ریزی کند.  

بنابر گزارش خبرگزاری یونهاپ، سئول ابتدا به برگزاری نشست دیگری میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ-اون در یک رویکرد "بالا به پایین" برای رسیدگی به برنامه اتمی کره شمالی امید داشت اما کمی بعد تلاش کرد تا این سفر توسط خواهر کیم جونگ اون صورت بگیرد چرا که یک نشست بدون توافق دیگر همچون نشست فوریه سال گذشته در هانوی می توانست به قدرت و اعتبار این رهبر لطمه بزند.

یکی از مقامات وزارت امور خارجه کره جنوبی با اشاره به این گزارش گفت: این گزارش خلاف واقع و نادرست است.

این روزنامه ژاپنی به خاطر ابتلای ترامپ به کووید ۱۹ و تصمیم مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا برای به تعلیق انداختن سفرش به سئول که قرار بود در این هفته صورت گیرد، چشم‌انداز ناامیدکننده‌ای را برای "سورپرایز اکتبر" به تصویر کشید.

این روزنامه همچنین به دیدگاه منابع مذکور دال بر اینکه ارزیابی سرویس اطلاعات ملی در ماه اوت مبنی بر اینکه رهبر کره شمالی برخی از اختیارات خود را به معاونین ارشدش از جمله خواهرش تفویض کرده احتمالا بخشی از این اقدام برای آماده کردن شرایط سفر کیم یو-جونگ به آمریکا بوده، اشاره کرد.

روزنامه یومیوری شیمبون همچنین تاکید کرد که درخواست کیم یو-جونگ در ماه ژوئیه برای دریافت دی‌وی‌دی از مراسم‌های روز اسقلال آمریکا احتمالا نشانه‌ای مرتبط با سفر احتمالی‌اش به آمریکا بوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید