چه کسی مسئول رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا شد؟

کدخبر: ۳۶۶۰۰۴
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان اینکه اجازه نخواهیم داد فعالیت‌های بندری و دریایی هیچگاه دغدغه‌ای برای کشور باشد، گفت: بعد از درخواست رسیدگی حقوقی به تهدیدهای آمریکا از سوی سازمان بین‌المللی دریانوردی، قول مساعد از سوی دبیرکل این سازمان برای رسیدگی گرفته‌ایم.
چه کسی مسئول رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا شد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ایرنا «محمد راستاد» در همایش سراسری نیمسال اول مدیران سازمان بنادر و دریانوردی که با حضور محمد اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا بر تجارت و حمل‌و نقل دریایی سایه افکنده و بنادر ایران نیز از این قضیه مستثنی نیستند، افزود: مدیریت کامل بهداشتی کرونا در بنادر کشور از زمان شیوع این ویروس مدنظر قرار گرفت که تدوین پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها، بهداشت اماکن بندری، کمک به مسافران سرگردان و مسوولیت های اجتماعی از سوی سازمان را شامل می شد.

وی پیرامون اقدام های صورت گرفته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در نیمه نخست امسال، افزود: اعمال بسته‌های حمایتی به ذی نفعان بندری و دریایی در قالب اصلاح مدل‌های مالی قراردادها و وجوه اداره شده، اجرای عملیات مقابله و پاکسازی آلودگی های نفتی ایجاد شده در میدان نفتی ابوذر و جزیره سیری و تولید سوخت سبک و کم گوگرد برای مصرف ناوگان دریایی در پالایشگاه‌های کشور و عرضه به شرکت های کشتیرانی از جمله اقدام های انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز طرح تحول صنایع دریایی به ارزش ۲۴۰ میلیون یورو برای سفارش ساخت ۸۳ فروند انواع شناور خدماتی به سازندگان داخل کشور، اعلام‌کرد: بهره برداری از ۳۵ پروژه دریایی و بندری به ارزش ریالی چهار هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال بعلاوه دو میلیون یورو نیز در مدت ۶ ماهه نخست امسال انجام شد.

وی در زمینه برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی در ارتباط با تحقق اهداف جهش تولید در سال ۹۹، افزود: دو پست اسکله فاز سوم بندر شهید رجایی اکنون ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا دهه فجر شاهد بهره برداری از ۹۰۰ متر اسکله مربوطه خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه اسکله رو-رو بندر امیرآباد که اکنون ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، از دیگر پروژه‌های مدنظر است، گفت: تکمیل طرح توسعه بندر چابهار دیگر پروژه است که باید اعلام کنیم فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار یکی از مدرن ترین پایانه‌های کانتینری و چند منظوره در منطقه است. از دیگر برنامه‌های تعریف شده سناتورهای خدمات دریایی، جرثقیل‌های موبایل ساحلی و ساخت لایروب است.

وی با بیان اینکه تا پایان نیمه نخست امسال ۷۵ درصد درآمدهای سازمان بنادر و دریانوردی محقق شده، خاطرنشان کرد: ۴۱ درصد از مصارف مصوب بودجه‌ای در مدت مزبور هزینه شده  که عمده درآمدهای سازمان بنادر و دریانوردی مربوط به حوزه خدمات بندری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به اهداف کمی سازمان بنادر و دریانوردی مطابق با برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: ظرفیت کانتینری بنادر در سال ۹۹ به هشت میلیون تن، ظرفیت تخلیه و بارگیری به ۲۶۴ میلیون تن، میزان جابجایی مسافر دریایی به ۱۰.۶ میلیون تن، ظرفیت ناوگان مسافری به ۸۰۰۰ صندلی و ظرفیت ناوگان تجاری به ۷.۲ میلیون تن خواهد رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید