اشتباهات رایج در آشپزی که لذت خوردن غذا را از شما می‌گیرد

کدخبر: ۳۶۷۸۴۷
اقتصادنیوز : بسیاری از باور‌های غلط در آشپزخانه وجود دارد که باعث می‌شود کارآمدترین آشپز‌ها نتوانند اوج هنر خود در آشپزی را به نمایش بگذارند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از باور‌های غلط در آشپزخانه وجود دارد که باعث می‌شود کارآمدترین آشپز‌ها نتوانند اوج هنر خود در آشپزی را به نمایش بگذارند. از اشتباه در مورد استفاده از نمک برای تسریع در جوشیدن آب ماکارونی تا اشتباهاتی در مورد استفاده از مایکروویو از جمله باور‌های رایج اشتباه در مورد شیوه‌های پخت غذا در سراسر جهان است.

در این گزارش که توسط یک وبسایت ایتالیایی منتشر شده رایج‌ترین باور‌های اشتباهی که تمام آشپز‌ها در آن گرفتار می‌شوند، برشمرده شده است:

مایکروویو مواد مغذی غذا را جذب می‌کند

بسیاری بر این باورند که پختن یا گرم کردن غذا در مایکروویو موجب جذب مواد مغذی و مفید غذا می‌شود، در حالیکه واقعیت عکس آن بوده و مایکروویو به فضل وقت کمی که برای آشپزی می‌گیرد به حفظ مواد مغذی و مفید غذا کمک می‌کند. برای مثال پخت کلم بروکلی در مایکروویو در مقایسه با پخت آن روی اجاق مقدار بیشتری از گلوکوزینولات (ترکیبات آلی طبیعی موجود در بسیاری از سبزیجات) غذا را حفظ می‌کند.

 انواع نمک‌ها شبیه به هم هستند

اینکه در برخی از دستورالعمل‌های آشپزی استفاده از یک نوع نمک بر نوع دیگر ترجیح داده می‌شود بی اساس نیست، زیرا هر نوع نمک کاربرد متفاوتی را در آشپزخانه دارد. برای مثال نمک معمولی یا نمک طعام از بافت خوبی برخوردار است که باعث شوری بیشتر غذا نسبت به نمک دریا می‌شود، بنابراین در بسیاری از مناطق جهان از آن به عنوان جایگزین ادویه جات استفاده می‌شود، در حالی که نمک کوشر (نوعی نمک با دانه‌های درشت است که برخلاف نمک طعام سریع حل نمی‌شود) برای پخت و پز بهتر است.

 جداکردن پوست مرغ پیش از پخت

جدا کردن پوست مرغ پیش از پخت به مفهوم آن است که شما یک غذای با طعم بهتر را از دست خواهید داد. در واقع پوست مرغ ابزاری مناسب برای حفظ عطر، طعم و رطوبت آن است؛ بنابراین توصیه می‌شود گیاهان، ادویه‌ها و سس‌ها را زیر پوست قرار داده، آن را در فر یا روی اجاق بپزید، سپس پوست را از آن جدا کنید.

 قارچ قابل شستشو نیست

بسیاری معتقدند که نباید قارچ را پیش از پخت شست، اما در واقع قارچ نیز مانند هر چیز دیگری که در زمین رشد می‌کند مملو از خاک است و شستن آن قبل از پخت مهم است.

 مایع قرمز رنگی که روی گوشت ظاهر می‌شود به معنای خام بودن آن است!

لکه‌ای از آب قرمزی روی بشقاب نشانه قطعی خام بودن گوشت نیست، زیرا بسیاری از مردم معتقدند ماده قرمز رنگی که از یک استیک خارج می‌شود خون است؛ این درحالی است که این مایع قرمز در واقع میوگلوبین یعنی پروتئینی است که در بافت ماهیچه‌ای گوشت یافت شده و هنگام گرم شدن نشت می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید