حرف عجیب وزیر نیرو در باره معامله ایران و روسیه

کدخبر: ۳۶۸۷۶۹
وزیر نیرو، در بخش اول مصاحبه اش رسما اعلام کرد از 5 میلیارد دلار وام دولتی روس‌ها، حتی 5 دلارش هم به ایران نرسیده است.
حرف عجیب وزیر نیرو در باره معامله ایران و روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتماد، رضا اردکانیان، رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و روسیه است. سوالی ساده دارم؟ چرا وزارت امور خارجه ایران، درباره این موضع، توضیح علنی به مردم نمی‌دهد؟نمی‌شود خبر کلنگ‌زنی ساخت نیروگاه 1400 مگاواتی «سیریک» در استان هرمزگان توسط وزیر انرژی فدراسیون روسیه و وزیر وقت نیرو در سال 1395 منتشر شود و این پروژه همین‌طور روی هوا بماند، کسی هم به افکار عمومی پاسخگو نباشد. اعتماد، پاسخگویی لازم دارد.»

 وزیر نیرو در همان مصاحبه، از ماجرایی پرده برداشت که در مذاکره دولت ایران برای فروش کالایی به یکی از کشورهای همسایه اخلال ایجاد کرده بود. 

این جملات صریح رضا اردکانیان است: «وقتی برای صادرات کالایی می‌روم در یک کشور همسایه مذاکره کنم و بعد می‌بینم از امضای قرارداد امتناع می‌کنند و به‌رغم نیازشان، خواهان کاهش قیمت هستند و بعد نهایتا به من می‌گویند با ما تماس گرفته و گفته شده اگر روند مذاکره را طولانی کنید، ممکن است خودشان (کسانی از داخل کشور) این کالا را با قیمت کمتری از دولت به آن کشور همسایه بفروشند، چه باید بگوییم؟!» خوب است نهادهای نظارتی مسوول گزارشی دهند که آیا این ماجرا را از وزیر نیرو پیگیری کرده‌اند؟ مشخص شده که چه کسانی آن تماس‌ها را گرفته‌اند؟ آیا آنها مورد سوال واقع شده‌اند؟ «شفافیت، اعتماد می‌آفریند.» 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید