درخواست احمد جنتی از سران کشورهای اسلامی

کدخبر: ۳۶۹۷۰۹
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: جسارت اهانت‌آمیز رئیس‌جمهور فرانسه به ساحت پیامبر اسلام(ص) و حمایت مجدد او از کاریکاتور‌های موهن علیه حضرت محمد (ص) بار دیگر انزجار و تنفر مسلمانان و تمام آزادگان جهان را برانگیخت.
درخواست احمد جنتی از سران کشورهای اسلامی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، در پی حمایت مجدد رئیس جمهور فرانسه از کاریکاتور‌های موهن علیه پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای این اقدام نابخردانه امانوئل ماکرون را محکوم کرد.

متن بیانیه دبیر شورای نگهبان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جسارت اهانت آمیز ماکرون رئیس جمهور فرانسه به ساحت پاک پیامبر مکرم اسلام (ص) و حمایت مجدد او از کاریکاتور‌های موهن علیه حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) به بهانه حمایت از آزادی بیان بار دیگر انزجار و تنفر مسلمانان و تمام آزادگان جهان را برانگیخت.

چگونه است که مدعیان فرهنگ و تمدن غربی و حامیان لیبرال دموکراسی که از حقوق بشر دم می‌زنند در چنین حوادثی خود را به خواب خرگوشی زده و از کنار حرمت شکنی و اهانت به پیامبری که «رحمة للعالمین» و «منادی اخلاق انسانی» است و نژاد و قوم و قبیله در نزدش اهمیتی ندارد و قریب دو میلیارد انسان در سر تا سر گیتی از ایشان پیروی می‌کنند و پیروان حقیقی ادیان آسمانی وی را مورد تکریم و احترام می‌دانند به راحتی می‌گذرند؟ به راستی این مدعیان یاوه گو از کدام حقوق بشر دم می‌زنند؟

چگونه است که در این کشور، رسانه‌های گروهی و دستگاه‌های تبلیغاتی برای اسلام ستیزی و اسلام هراسی، مجاز و بلکه با وقاحت تمام، مورد حمایت هستند، اما اگر فرد یا رسانه‌ای بخواهد از جنایات رژیم صهیونیستی سخنی بگوید یا انتقادی کند مورد شدیدترین برخورد‌ها قرار می‌گیرد؟ این چه نوع آزادی بیانی است که اینان مدعی اش هستند؟

مجلس خبرگان رهبری، ضمن محکوم نمودن این اقدام سخیف رئیس‌جمهور فرانسه از سران کشور‌های اسلامی، عموم مسلمانان و پیروان راستین ادیان ابراهیمی می‌خواهد با اعلام انزجار نسبت به حرکت نابخردانه امانوئل ماکرون با اتحاد و انسجام در مقابل این قبیل جسارت‌ها به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر عظیم الشأن اسلام سکوت نکرده و آرام نگیرند تا دیگر شاهد چنین اعمال وقیحانه‌ای نباشیم.

ان‌شاءالله

(و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ)

احمد جنتی

رئیس مجلس خبرگان رهبری

و دبیر شورای نگهبان

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید