واردات 3 میلیون تست سریع کرونا از کره جنوبی

کدخبر: ۳۶۹۹۰۷
وزیر بهداشت، از افزایش تعداد تست های تشخیص کرونا در کشور خبر داد.
واردات 3 میلیون تست سریع کرونا از کره جنوبی

سعید نمکی، درباره وضعیت تولید واکسن ایرانی کرونا، گفت: این واکسن در سه مورد از حدود ۱۲ موردی که بر روی آنها کار می‌شد به نتیجه خوبی رسیده و از هفته‌های آینده نیز وارد فاز انسانی آن خواهیم شد.

وی افزود: امیدواریم تا اوایل سال آینده و شاید هم زودتر بتوانیم خبر خوش ساخت واکسن را بدهیم. مراحل اعلام و ثبت در سازمان بهداشت جهانی نیز در حال انجام است و بتوانیم این خبر را به عنوان یک مژده بسیار دلگرم کننده به مردم بدهیم و غرور ملی تقویت شود که ما پا به پای بزرگ‌ترین تولید کنندگان واکسن کووید ۱۹ گام برمی‌داریم.

وزیر بهداشت همچنین گفت: در حرکتی جدیدی که آغاز خواهد شد یک بیماریابی گسترده، توسعه مراکز درمان سرپایی که اکنون ۱۲۰۰ واحد است و به بیش از ۵۰۰۰ واحد خواهد رسید و این یعنی تمامی مراکز بهداشتی و درمانی در شهر و روستا به جز مواردی که برای زنان باردار و موارد غیر کرونایی اختصاص دادیم را زیر بار کرونا خواهیم برد، تست‌ها را از روزی ۲۵ هزار تست به بیش از ۴۰ هزار تست خواهیم رساند.

وی افزود: همچنین در حال واردات سه میلیون تست‌های رپید یا سریع از کره جنوبی هستیم، این تست‌ها که بین ۲۰ تا ۲۵ دقیقه جواب می‌دهد و نیاز به دستگاه ندارد. البته کار ساخت داخلی این نوع تست نیز خوشبختانه تمام شده است و آنها را نیز به بازار خواهیم آورد تا روزی ۱۰۰ هزار تست را به عنوان موفق ترین روش در تشخیص زودرس انجام دهیم.

نمکی تاکید کرد: با همکاری عزیزان در وزارت ارتباطات ردیابی این افراد تحت شبکه خواهد بود تا موارد مثبت شناسایی شده نتوانند با جابه‌جایی، دیگران را مبتلا کنند. این کار عظیم به ما این مهلت را می‌دهد که در یک ماه آینده بتوانیم به شدت در کاهش موارد ابتلاء و مرگ و میر گام برداریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید