زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشخص شد

کدخبر: ۳۷۰۷۹۷
انتخابات ریاست جمهوری فردا در آمریکا در اغلب ایالت‌ها از ساعت ۶ صبح تا ۹ شب به وقت محلی برگزار شده و قرار است تأئید نتایج انتخاباتی از ۱۰ نوامبر آغاز شود.
زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشخص شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر: به نقل از روزنامه تلگراف، فردا سه شنبه سوم نوامبر ۲۰۲۰، روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا است؛ کارزاری که دونالد ترامپ از سوی جمهوریخواهان و جو بایدن از طرف دموکرات ها در آن همه توان خود را برای پیروزی در جنگ قدرت در این کشور به کار خواهند بَست.

عوامل تأثیرگذار بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا

این انتخابات تحت تأثیر عوامل گوناگونی از قبیل شیوع کرونا، ناتوانی دولت ترامپ در مدیریت این ویروس، تعامل منفی دولت کنونی این کشور با کشورهای جهان به ویژه در لغو بسیاری از قراردادها و پیمان های چند جانبه و بین المللی و تبعات آن قرار گرفته است.

به گزارش روزنامه تلگراف، آرای الکترال از دیگر مواردی است که می تواند نتیجه انتخابات آمریکا را علیرغم تعداد رأی های مردمی؛ به سوی دیگری هدایت کند. تعداد الکترال ها متناسب با جمعیت هر ایالت هستند؛ به نحوی که با جمعیت ۳۸.۸ میلیونی ایالت کالیفرنیا، ۵۵ رأی الکترال نیز به این ایالت اختصاص یافته است؛ این در حالیست که «دلاوِر» با ۹۳۶ هزار نفر تنها ۳ رأی الکترال از مجموع ۵۳۸ رأی الکترال دارد.

زمان شروع و پایان رأی‌گیری فردا

بر اساس اعلام این رسانه، زمان شروع و پایان کار حوزه های رأی‌گیری از یک ایالت به ایالت دیگر متفاوت است؛ اغلب آن‌ها ساعت ۶ صبح (به وقت محلی) باز شده و تا ساعت ۹ شب (به وقت محلی) به رأی گیری خواهند پرداخت.

این در حالیست که رسانه های آمریکائی اعلام کرده اند که تا کنون بیش از ۹۳ میلیون نفر در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری این کشور (به صورت پُستی) شرکت کرده‌اند.

اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰

آرای پُستی در آمریکا که به دلیل شیوع گسترده کرونا در این کشور به عنوان جایگزینی برای حضور در شعب اخذ رأی درنظر گرفته شده است، ممکن است در فاصله ای چند روزه مورد شمارش قرار گیرد؛ اما تأئید نتایج انتخاباتی ایالت‌ها از ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) آغاز خواهد شد؛ البته اگر به بازشماری آراء نیاز باشد، این تاریخ ممکن است به تاخیر بیفتد. همه ایالت‌ها به استثنای کالیفرنیا باید تا ۸ دسامبر (۱۸ آذر) روند تأیید را به پایان برسانند.

بعد از انتخابات عمومی، الکتورها ۱۴ دسامبر (۲۴ آذر) آرای خود را ارائه کرده و به واشنگتن می‌فرستند.

بر اساس قوانین آمریکا، در ۲۰ ژانویه سال ۲۰۲۱ رئیس‌جمهور جدید آمریکا سوگند ریاست‌جمهوری خورده و سپس مراسم تحلیف برگزار می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید