تغییر لحن و موضع رسانه‌های حامی ترامپ نسبت به قهرمان سابق خود

کدخبر: ۳۷۱۷۱۲
چند رسانه مطرح آمریکایی که تحت مالکیت «رابرت مورداک» غول رسانه‌ای آمریکا هستند، نسبت به «دونالد ترامپ» قهرمان سابق خود که به پایان ریاست جمهوری نزدیک می‌شود، تغییر لحن و موضع داده و از وی خواسته‌اند با وقار و متانت رفتار کند.
تغییر لحن و موضع رسانه‌های حامی ترامپ نسبت به قهرمان سابق خود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روزنامه گاردین نوشت، این رسانه ها از جمله فاکس نیوز، وال استریت ژورنال و نیویورک پست ظاهرا اینگونه به مخاطبان خود القا می کنند که ترامپ احتمالا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شکست خورده است.

پیام جدید این رسانه ها از قرار معلوم با هماهنگی بوده و در قالب آن از ترامپ خواسته شده است میراث خود را با نشان دادن متانت نسبت به شکست حفظ کند.

این پیام در رسانه هایی منتشر شده که شخص ترامپ با اشتیاق زیادی از آنها بهره برداری کرده است.

«لورا اینگراهام» مجری فاکس نیوز که پس از سخنرانی در کنوانسیون ملی جمهوریخواهان در سال ۲۰۱۶ با رئیس جمهوری صمیمیت پیدا کرد، در سخنان حیرت انگیزی که به نظر می رسد شخص ترامپ را هدف قرار داده، به وی توصیه کرده است شکست را با لطف و آرامش پذیرا باشد.

اینگراهام در واقع مخاطبان خود را برای شکست احتمالی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آماده می کند.

روزنامه وال استریت ژورنال نیز نوشتاری با تقریبا همان پیام مشابه به چاپ رساند. این روزنامه نوشتار خود را با عنوان «پایان کار ریاست جمهوری» چاپ کرد و نوشت که ترامپ حق دارد در دادگاه بجنگد، اما برای اثبات تقلب در انتخابات به مدرک نیاز دارد.

در این نوشتار به رئیس جمهوری آمریکا هشدار داده شده است درصورت خودداری از پذیرش شکست قانونی، میراث وی تا حد زیادی از بین خواهد رفت.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که سردبیران ارشد نیویورک پست که قبل از انتخابات حملات شدیدی به هانتر پسر جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ کرده بودند، اکنون به برخی از کارمندان خود توصیه کرده اند در پوشش اخبار خود در مورد ترامپ، رویکرد سخت تری اتخاذ کنند.

نیویورک تایمز در گزارش خود آورده است نشریهِ تحت مالکیت روپرت مورداک (نیویورک پست) دو مقاله با لحن کاملا متفاوت منتشر کرده و در یکی از این دو، رئیس جمهوری را به طرح ادعایی بی اساس مبنی بر تلاش برای سرقت انتخابات متهم کرده است و در مقاله دیگر،  این نشریه نیز «دونالد ترامپ

جونیور» پسر رئیس جمهوری آمریکا به انتشار وحشت زده یک توئیت بدون مدرک یاد شده است.

ترامپ  مدعی تقلب در انتخابات است. وی اعلام کرده است قصد دارد شکایت خود را در این زمینه با مراجع حقوقی و قضایی آمریکا مطرح کند.

رئیس جمهوری آمریکا از باید خواسته است به اشتباه مدعی پیروزی و کسب پست ریاست جمهوری نشود.

بایدن تاکنون ۲۶۴ رای الکترال و ترامپ ۲۱۴ رای الکترال را از آن خود کرده اند. نامزد پیروز باید ۲۷۰ رای الکترال را به دست آورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید