شهرداری اورشلیم هم ترامپ را دست انداخت!

کدخبر: ۳۷۱۹۱۳
واکنش شخصیت ها و چهره های سیاسی دنیا به پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 همچنان ادامه دارد.
شهرداری اورشلیم هم ترامپ را دست انداخت!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، پس از اعلام برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در شب گذشته، بسیاری از مقام ها و شخصیت های جهان به جو بایدن و معاونش کاملا هریس تبریک گفتند. جو بایدن در اولین سخنرانی بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت می‌خواهد کاری کند که آمریکا دوباره در جهان احترام پیدا کند. وی تاکید کرد که انتخابات تمام شده و مسئولیتی به عهده من گذاشته شده است. حالا باید به فکر مبارزه با کرونا باشیم. کمیته ویژه ای از دوشنبه تشکیل خواهم داد که مبنای کارش علم خواهد بود. کشورهای بسیاری تا کنون از انتخاب وی ابراز خرسندی کرده اند که در ادامه برخی دیگر از واکنش ها را می خوانید:

 جیمی کارتر رئیس جمهوری پیشین آمریکادر واکنش به پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت: منتظر هستیم تغییر خوبی را که آنها برای کشورمان ایجاد می‌کنند، ببینیم.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا با تبریک پیروزی «جو بایدن» در انتخابات آمریکا علاقه‌مندی خود را به منظور همکاری با وی برای مقابله با چالش ها اعلام کرد.سانچز شنبه شب در توئیتی نوشت: آمریکایی‌ها چهل و ششمین رئیس جمهوری خود را انتخاب کردند. به جو بایدن  کامالا هریس تبریک می‌گویم.وی خطاب به بایدن و هریس افزود: برای شما آرزوی موفقیت و بهترین‌ها را دارم. منتظر همکاری با شما برای مقابله با چالش‌های پیش‌رویمان هستم.

ترزا می نخست وزیر اسبق انگلیس با تبریک به جو بایدن انتخاب او را فصل جدیدی در تاریخ آمریکا دانست و نوشت این پیروزی موجب همکاری های بیشتر بین آمریکا و انگلیس خواهد شد. وی ادامه داد: دو کشور همیشه برای دفاع از ارزش هایشان همواره با هم همکاری خواهند کرد.

رهبر سابق دومین حزب سیاسی انگلیس (حزب کارگر) پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را خبر خوبی برای ترقی‌خواهان در سراسر جهان خواند. جرمی کوربین عصر شنبه با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود با بیان این مطلب ابراز امیدواری کرد که با حضور رئیس جمهوری جدید آمریکا بتوان جهانی بهتر، عادلانه‌تر و مسالمت آمیز ایجاد کرد. 

رئیس شورای اروپا روز شنبه در بیانیه‌ای پیروزی جو بایدن نامزد حزب دمکرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا را تبریک و برای توسعه همکاری‌های فرا اتلانتیک ابراز آمادگی کرد.شارل میشل با انتشار پیامی در صفحه‌ توئیتری خود یادآور شد که بحران کرونا، چندجانبه‌گرایی، تغییرات اقلیمی و تجارت بین‌المللی برخی از چالش هایی است که اروپا مایل است در این زمینه‌ها با آمریکا همکاری کند.

رئیس کمیسیون اروپا با صدور بیانیه‌ای که در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد، اتحادیه و ایالات متحده را ۲ دوست و متحد نامید که همکاری‌های دو طرف ریشه در تاریخ و ارزش‌های مشترک دارد.اورسولا فون درلاین با اشاره به چالش‌ها و تحولات بین المللی در زمینه مسائل امنیتی، تغییرات آب و هوایی، بحران کرونا و پیامدهای اجتماعی و اقتصادی آن، همکاری‌های دو طرف را حائز اهمیت توصیف کرد.

لودریان وزیر امور خارجه فرانسه در توئیتی نوشت: ما در این ارتباط بازتعدیل شده و پایدار کارهای زیادی برای انجام دادن با یکدیگر خواهیم داشت. امنیت گروهی، مبارزه با تروریسم، بهداشت عمومی، اقلیم، تجارت، نظارت دیجیتالی. وی افزود: من به جو بایدن و کاملا هریس که پس از یک بسیج بزرگ دمکراتیک توسط مردم انتخاب شدند صمیمانه تبریک می‌گویم. ما با یکدیگر با یک اروپای تقویت شده برای پایه‌گذاری ارتباط جدید فراآتلانتیکی و مواجهه با چالش‌های جهانی تلاش خواهیم کرد.

کریستین لینده وزیر امورخارجه سوئد شنبه شب ضمن تبریک پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خواستار تقویت روابط میان استکهلم و واشنگتن شد.رئیس دستگاه دیپلماسی سوئد در پیامش نوشت: ما کارهای زیادی می توانیم با هم انجام دهیم؛ در زمینه دموکراسی، برابری جنسیتی، مقابله با تغییرات آب و هوایی، امنیت اروپا و چندجانبه گرایی، چیزی که امروز به آن نیاز داریم. خواستار تقویت روابط عالی میان استکهلم و واشنگتن حتی بیش از گذشته هستیم.

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین با تبریک پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که روابط اوکراین و آمریکا مستحکم تر خواهد شد. زلنسکی روز شنبه در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: به  جو بایدن و کامالا هریس تبریک می گوییم. اوکراین با خوش بینی به آینده مشارکت راهبردی با آمریکا می نگرد. وی افزود: دوستی بین اوکراین و آمریکا تقویت خواهد شد.

کریا گوس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان در واکنش به پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وی را «دوست واقعی» آتن خواند و بر مستحکم‌تر شدن روابط دو کشور تاکید کرد. وی در توئیتی نوشت: به جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا تبریک می‌گویم. بایدن دوست واقعی یونان بوده و یقین دارم که در دوره ریاست جمهوری وی روابط دو کشور حتی مستحکم‌تر خواهد شد.

«قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت.تاکایف به این مناسبت در صفحه توئیتر خود نوشت: انتخاب «جو بایدن» به عنوان رئیس جمهور آمریکا را صمیمانه تبریک می‌گویم. امیدوارم که در زمینه‌های مورد علاقه مشترک همکاری‌های مثمر ثمر داشته باشیم.

مقامات مختلف فلسطینی نیز «دونالد ترامپ» را بدترین رئیس‌جمهور آمریکا و رئیس‌جمهور عصر جدید خواندند اما اعلام کردند، با انتخاب «جو بایدن» تغییر زیادی در موضع سیاسی آمریکا در قبال مسأله فلسطین پیش‌بینی‌ نمی‌شود.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در پیامی توییتری به مردم آمریکا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و به جو بایدن پیروزی در این رقابت را تبریک گفت.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم در پیام‌هایی در توئیتر ضمن تبریک به بایدن، او را «دوست بزرگ اسرائیل» خطاب و از ترامپ بابت اقداماتش برای این رژیم تشکر کرد. وی نوشت: به جو بایدن و کاملا هریس تبریک می‌گویم. جو، ما حدود ۴۰ سال است که روابط شخصی طولانی و گرم داریم و من تو را به عنوان دوست بزرگی برای اسرائیل می‌شناسم. مشتاق همکاری با هر دوی شما هستم تا اتحاد ویژه میان ایالات متحده و اسرائیل را بیشتر تقویت کنیم. 

«نارندرا مودی» نخست وزیر هند با استقبال از پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواستار همکاری نزدیک با وی و روابط مستحکم‌تر میان دو کشور شد.

"میشل عون" رییس جمهوری لبنان ضمن تبریک به بایدن گفت: امیدوارم که در دوران بایدن، توازن در روابط لبنان و آمریکا بازگردد.

"هیثم بن  طارق" سلطان عمان شنبه شب ضمن تبریک به بایدن برای افزایش توسعه روابط دوجانبه میان مسقط و واشنگتن ابراز امیدواری کرد.

نخست وزیر اتیوپی نیز پیروزی بایدن را تبریک گفت و افزود که امیدوار به همکاری نزدیک به رییس جمهوری منتخب آمریکاست.

"عبدالله دوم" شاه اردن نیز ضمن تبریک به بایدن و هریس افزود: امیدوارم که بتوانیم با شما [دولت جدید آمریکا] شارکت تاریخی مستحکم و در راستای اهداف مشترک ما که صلح و ثبات و شکوفایی را تقویت کنیم.

شیخ "نواف الاحمد الجابر الصباح" امیر و شیخ "مشعل الأحمد الجابر الصباح" ولیعهد کویت، با ارسال پیامی، پیرزوی بایدن و انتخاب وی به عنوان چهل و ششمین رییس جمهوری آمریکا را تبریک گفتند.

محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی که کشورش سرمایه‌گذاری هنگفتی برای پیروزی ترامپ کرده بود، شنبه شب به دنبال تبریک دیگر رهبران کشورهای عربی در توئیتی پیروزی بایدن و هریس را تبریک گفت. وی نوشت: کشورهای ما [امارات و آمریکا] روابط تاریخی دوستی و ائتلاف راهبردی قدرتمندی با یکدیگر دارند.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در پیامی توئیتری به جو بایدن رییس جمهوری منتخب و هریس معاون اول او پیروزی این دو در انتخابات آمریکا را تبریک گفت. امیر قطر در این پیام خود خواستار تقویت روابط دو کشور در تمامی زمینه ها شد.

اکثر رهبران کشورهای جهان پس از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در رسانه‌های این کشور، به جو بایدن نامزد دمکرات‌ها تبریک گفتند. اما آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک از صدور پیام تبریک خودداری کرد. از نظر گزارشگر فرانس ۲۴، سکوت و بی تحرکی رئیس جمهور مکزیک در قبال اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی جو بایدن، چاپلوسی برای ترامپ است.

روزی که رسانه‌های خودی هم به ترامپ پشت کردند

"نیویورک پست" و "فاکس‌نیوز" در شمار رسانه‌هایی بودند که رویکردی مثبت نسبت به ترامپ و سیاست‌های او داشتند. اکنون این دو رسانه نیز با دیدی انتقادی به اظهارات اخیر دونالد ترامپ پرداخته و از او روی برتافته‌اند. هم "نیویورک پست" و هم "فاکس نیوز" به روپرت مرداک، غول رسانه‌های آمریکا و صاحب شرکت نیوز کورپورشن تعلق دارند. دو رسانه‌ای که طی چهار سال گذشته، همواره رویکردی مثبت به ترامپ  داشتند.مجریان فرستنده تلویزیونی "فاکس‌نیوز" حتی از ترامپ به عنوان "دوست" یاد می‌کردند. اکنون ورق برگشته است و همه چیز قرار است به گونه دیگری تعریف شود.

"فاکس‌نیوز" حتی پیش از "سی‌ان‌ان" خبر پیروزی جو بایدن در ایالت آریزونا را منتشر کرد. همین شبکه خبری، در شمار نخستین فرستنده‌هایی بود که پیروزی بایدن را رسانه‌ای کرد. موضوعی که ناخشنودی ترامپ و تیم انتخاباتی او را در پی داشت."نیویورک پست" روزنامه محافظه‌کاری است که همین چندی پیش گزارش‌های انتقادی شدیدی علیه جو بایدن منتشر کرد. مقاله‌ای درباره فعالیت‌های هانتر بایدن، پسر جو بایدن در چین و اوکراین که انتقادهای شدید دیگر رسانه‌ها را در پی داشت. "نیویورک پست" ایمیل‌های هانتر بایدن را منتشر کرد که راستی‌آزمایی نشده بودند و حکایت از دادوستدهای غیرقانونی او داشتند. اما همین روزنامه در شماره جدید خود عکس جو بایدن را منتشر کرده و تیتر زده است: «حالا زمان، زمان جو بایدن است!»

این روزنامه‌ مقاله‌ای هم با رویکردی مثبت درباره ریاست جمهوری بایدن نوشته و از اظهارات اخیر ترامپ در مورد "سرقت نتیجه انتخابات" انتقاد کرده است.رویکرد رسانه‌ها در آمریکا نسبت به ترامپ عمدتا منفی بوده است. تنها چند رسانه بودند که از همان ابتدا در دفاع و حمایت از سیاست‌ها و عملکرد ترامپ عمل می‌کردند. اکنون به نظر می‌رسد که اظهارات اخیر ترامپ و اصرار او بر تقلب انتخاباتی و عدم پذیرش نتیجه انتخابات باعث دور شدن این رسانه‌ها از او شده است.

شهرداری اورشلیم: ترامپ نگران نباش؛ شغل جدید برایت سراغ داریم!

شهرداری اورشلیم به دونالد ترامپ رئیس جمهور بازنده آمریکا به تازگی پیشنهاد استخدام داده است. به گزارش جروزالم پست، این مطلب در پستی در فیسبوک نوشته شد که به سرعت نیز پاک شد. در آن پست نوشته شده بود: دونالد ترامپ نگران نباشد، شهرداری اورشلیم پست های متعددی دارد که ترامپ برای داشتن آنها واجد شرایط است. پست فیسبوکی می افزاید: قابل توجه دنبال کنندگان ترامپ نگران نباشید؛ بخش آگهی استخدام های اورشلیم به طور روزانه با پیشنهادی ارزشمندی آپدیت می شود. و "عظمت اورشلیم را باز می گرداند!" (کنایه به شعار انتخاباتی ترامپ) در حقیقت همیشه اینگونه بوده است.

القدس العربی: ترامپ به زباله دان تاریخ پیوست

پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی کاریکاتور امروز خود را به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و شکست دونالد ترامپ اختصاص و با نشانه‌ها نشان داد که ترامپ به زباله دان تاریخ می‌پیوندد.

در این کاریکاتور نمادی از کره زمین ترسیم شده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را در سطل زباله انداخته است و با پا روی در آن می‌کوبد تا درِ سطل زباله بطور کامل بسته شود.از ظاهر کاریکاتور مشخص است که (نماد) جهان با خشم، با تمام قدرت و با استفاده از هر دو پا روی سطل زباله فرود می‌آید.روی سطل نوشته شده است «زباله دان تاریخ» و بالای صفحه نیز عبارت «پایان ترامپ» نوشته شده است.این کاریکاتور نشان دهنده خوشحالی جهان از شکست ترامپ است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید