در این کشور فرمان عفو عمومی صادر شد

کدخبر: ۳۷۲۹۶۶
رئیس شورای حاکمیتی سودان امروز جمعه با صدور فرمان عفو عمومی دارندگان سلاح و محکوم شدگان ا عضو گروه‌های شبه نظامی این کشور و شرکت کنندگان در عملیات‌های نظامی علیه حکومت سودان را عفو کرد.
در این کشور فرمان عفو عمومی صادر شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس: «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان، فرمان عفو عمومی را برای همه کسانی که قبلا علیه دولت این کشور سلاح حمل می‌کردند، صادر کرد.

خبرگزاری دولتی سودان(سونا) گفت: «این فرمان شماره ۲۴۹ سال ۲۰۲۰ شامل کسانی است که اسلحه به دست گرفتند یا در هر یک از عملیات‌های نظامی یا جنگی شرکت کردند یا در هرگونه گفتار و رفتار مربوط به انجام عملیات جنگی، سهیم بودند.»

بر اساس این گزارش، تصمیم مذکور از تاریخ امضای آن لازم الاجراست؛ اما افرادی را که از سوی دیوان کیفری بین المللی برایشان قرار بازداشت صادر شده یا کسانی که به جرم نسل‌کُشی و جنایت علیه بشریت با اتهامات یا دادخواست‌های کیفری روبرو هستند و همچنین آنهایی که با احکام مربوط به حقوق خصوصی و قصاص روبرو هستند، مشمول این تصمیم نمی‌شوند.

دولت سودان در اوایل اکتبر گذشته، توافق صلحی را با تعدادی از  جنبش‌های مسلح این کشور امضا کرد تا از این طریق به دهه‌ها کشمکش و درگیری در  مناطق دارفور، کردفان جنوبی و جنوب نیل آبی در این کشور پایان دهد که منجر به آواره شدن میلیون‌ها نفر و کشته شدن صدها هزار نفر شده بود.

در مراسم توافق صلح که در جوبا برگزار شد، رؤسای کشورهای چاد، جیبوتی، سومالی و نخست وزیران مصر و اتیوپی، وزیر انرژی امارات متحده عربی و فرستاده ویژه آمریکا به دو کشور سودان و جنوب سودان و نمایندگانی از تعدادی از کشورهای غربی حضور داشتند.

توافق صلح سودان زمینه را برای انجام اصلاحات در ساختار موسسه نظامی و ادغام گروه‌های مسلح در نیروهای مسلح این کشور فراهم می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید