آخرین وضعیت تنها آسیاب به جا مانده در تهران

کدخبر: ۳۷۴۱۶۲
اقتصادنیوز : احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران به همراه پیروز حناچی، شهردار تهران به مناسبت هفته کتاب و روز کتابگردی به منزل مهدی محقق و نوش‌آفرین انصاری رفتند.
آخرین وضعیت تنها آسیاب به جا مانده در تهران

به گزارش اقتصادنیوز ،احمد مسجد جامعی به همراه شهردار تهران به مناست هفته کتاب و روز کتابگردی به منزل دکتر مهدی محقق و نوش‌آفرین انصاری رفتند. مهدی محقق نویسنده، ادیب، فقیه و نسخه پژوه و پژوهشگر تاریخ پزشکی اسلامی و استاد دانشگاه تهران است. او از بنیانگذاران دایره المعارف تشیع اسلامی است که در این دیدار وی درخصوص حکمای قدیم تهران صحبت کرد از جمله آقا شیخ محمد آملی؛ از فقهای شیعه ایرانی و از علمای معاصر همچنین از خاندان بزرگ آشتیانی از جمله باقر و احمد و مهدی آشتیانی و از ابوالحسن شعرانی و حاج عبدالحسن رفیعی قزوینی نیز یاد کرد و از نقش آنها در شکل گیری حکمت و فلسفه اسلامی سخن گفت و دراین دیدار دکتر نوش آفرین انصاری نیز درباره وضعیت کتاب و دانشنامه نویسی در ایران سخنانی را مطرح کرد. در ادامه این دیدار احمد مسجد جامعی و پیروز حناچی به تماشای آلبوم عکس از بزرگان قدیم تهران و خراسان نشستند و از بخش های مختلف کتابخانه دکتر محقق و انصاری بازدید کردند.

بازدید

نوش آفرین انصاری، استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر است که می توان به نقش او در تدوین فرهنگنامه کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

در ادامه این کتابگردی احمد مسجد جامعی از تنها آسیاب به جامانده در تهران که در محله یوسف آباد قرار دارد بازدید کرد.

بازدید

 

 

تنها آسیاب به جامانده تهران از کشفیات تهرانگردی‌های مسجد جامعی است. در این بازدید که شهردار منطقه نیز حضور داشت وعده داد تا پایان سال ساماندهی و مرمت این آسیاب – موزه به اتمام برسد. سید جلال عجایبی یکی از مالکان این آسیاب نیز در ساماندهی این آسیاب نقش دارد. در سال 1345 جلوی قناتی که چرخ آسیاب را می چرخاند گرفتند در نتیجه آسیاب از کار افتاد و پس از آن با فعالیت تونل رسالت این فضا نیمه مخروبه شد که پس از حضور تهران گردانان در آن فعالیت برای ساماندهی و مرمت آن آغاز شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید