مراقب این عوارض خطرناک گردو باشید

کدخبر: ۳۷۴۸۲۶
اقتصادنیوز : گردو یکی از مغذی‌ترین خوراکی‌هایی است که مصرف زیاد آن می تواند بر روی کبد و سایر اندام‌های دستگاه گوارش فشار وارد کند.
مراقب این عوارض خطرناک گردو باشید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک،اولگا کوربووا متخصص تغذیه روسیه در خصوص مصرف گردو بیش از اندازه گفت: درخت این میوه مفید می‌تواند به ۲۵ متر ارتفاع و ۴۰۰ سال عمر کند، امروزه در قفقاز، آسیای میانه و مدیترانه گردو کشت می‌شوند و یونانی‌ها گردو را به عنوان آجیل "سلطنتی" می‌نامیدند، زیرا این میوه ارزش بالایی بسیاری دارد و معمولا آن را  به قیمت زیادی به فروش می رسانند.

همچنین در گذشته اجداد ما از رنگ‌های گردو برای ایجاد رنگ موهایی با تناژ قرمز یا قهوه‌ای استفاده می‌کردند.

 اگر مشکل خواب و استراحت دارید این خوراکی می‌تواند به عنوان غذای کمکی در کنار شام قرار گیرد و با ملاتونین غنی در خود هورمونی را که به خوابیدن و برخواستن به شما کمک می‌کند ترشح کند.

 گردو علاوه بر فواید بسیار می‌تواند مضر نیز باشد، زیرا این محصول برای افراد ریسک پذیر می تواند ایجاد  آلرژی نسبتاً قوی داشته باشد، بنابراین مصرف این مواد غذایی باید و به تدریج در رژیم غذایی باشد تا  واکنش بدن را کنترل کند.

 افرادیکه با بیماری‌های التهابی مزمن دستگاه گوارش دست و پنجه نرم می کنند باید توجه داشته باشند که نسبت به مصرف گردو احتیاط کنند زیرا چربی هسته‌های گردو می تواند فشار مضاعفی را بر روی کبد، لوزالمعده و همچنین سایر اندام‌های دستگاه گوارش وارد کند.

 گردو و فندق از آن دسته از آجیل های سرشار از اسید‌های امگا ۳، ویتامین E بوده که دارای خواص آنتی اکسیدان بالا و همچنین منیزیم و فیبر است، لذا به همه افراد جامعه توصیه می شود از مغز فندق شش تا هفت مغز و از مغز گردو سه عدد در طول  سه روز در هفته استفاده کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید