بازتاب پیام مقام معظم رهبری در پی ترور شهید فخری‌زاده در رسانه‌های خارجی

کدخبر: ۳۷۵۹۳۳
مقام معظم رهبری در پی اقدام تروریستی در به شهادت رساندن دانشمند برجسته کشورمان خواستار مجازات عاملان این جنایت شدند. بیانات ایشان در این رابطه بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشته است.
بازتاب پیام مقام معظم رهبری در پی ترور شهید فخری‌زاده در رسانه‌های خارجی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره اعلام کرد: رهبر معظم ایران روز شنبه (امروز) در بیانیه‌ای خواستار مجازات قطعی کسانی شد که موجب شدند محسن فخری زاده دانشمند ایرانی جان خود را از دست بدهد.

وی همچنین در این بیانیه، فخری زاده را یک عنصر علمی کم نظیر و دانشمندی برجسته در زمینه دفاعی و هسته ای توصیف کرد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که رهبری ایران روز شنبه قول داد که شهادت دانشمند برجسته ایرانی را تلافی خواهند کرد که می‌تواند تنش ها میان این کشور و آمریکا را در هفته های باقی مانده از ریاست جمهوری دونالد ترامپ تشدید کند.

روزنامه گاردین با اشاره به اقدام تروریستی روز جمعه که به شهادت محسن فخری زاده منجر شد، نوشت: رهبر معظم ایران در بیانیه ای تاکید کرد که اولویت اصلی پس از این حادثه مجازات قطعی عاملان و آمران کشته شدن دانشمند برجسته ایرانی است.

هچمنین خبرگزاری آناتولی گزارش داد که رهبر معظم ایران ضمن محکوم کردن ترور دانشمند برجسته ایرانی خواستار مجازات فوری و قطعی عاملان این اقدام شد و آنها را مزدوران جنایتکار خواند.

بنابر این گزارش، رسانه های متعدد دیگری ازجمله شبکه های ای بی سی نیوز، دویچه وله، اسکای نیوز، روزنامه های اکونومیک تایمز، ینی شفق، پاکستان تریبون، خبرگزاری های سی ان ای، سی تی جی ان، یاهو نیوز و بسیاری دیگر بیانات امروز آیت الله خامنه ای در پی به شهادت رسیدن محسن فخری زاده دانشمند برجسته کشورمان را منتشر کردند.

رهبر معظم انقلاب در بیانیه خود تصریح کردند: جناب آقای محسن فخری‌زاده به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت‌پیشه به شهادت رسید. این عنصر علمی کم‌نظیر  جان عزیز و گرانبها را به خاطر تلاش های علمی بزرگ و ماندگار خود، در راه خدا مبذول داشت و مقام والای شهادت، پاداش الهی اوست.

دو موضوع مهم را همه‌ دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ بخش هایی که وی بدانها اشتغال داشت. اینجانب به خاندان مکرم او و به جامعه‌ علمی کشور و به همکاران و شاگردان او در بخش های گوناگون، شهادت او را تبریک و فقدان او را تسلیت می گویم و علو درجات او را از خداوند مسألت می کنم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید