مضحک دانستن ادعای دخالت در انتخابات از سوی مدیر اخراجی امنیت سایبری آمریکا

کدخبر: ۳۷۵۹۳۸
«کریس کربس» مدیر سابق سازمان امنیت سایبری آمریکا که به دلیل تایید سلامت انتخابات از سوی ترامپ اخراج شد، ادعاهای ستاد رئیس‌جمهور آمریکا درباره مداخله خارجی در انتخابات 2020 را بی‌اساس و مضحک توصیف کرد.
مضحک دانستن ادعای دخالت در انتخابات از سوی مدیر اخراجی امنیت سایبری آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «کریس کربس» مدیر سابق زیرساخت و فضای سایبری وزارت امنیت داخلی آمریکا که «دونالد ترامپ» او را ۱۷ نوامبر (۲۷ آبان) به دلیل گزارشش درباره امنیت انتخابات ۲۰۲ آمریکا اخراج کرد، در مصاحبه‌ای جدید با شبکه «سی‌بی‌اس» اظهارات ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا درباره مداخله خارجی در دستگاه‌های رای‌گیری آمریکا و جدول‌بندی آرا در کشورهای خارجی را بی‌اساس خواند.

به گزارش «ایندیپندنت»، وی گفت: هیچ شواهدی وجود ندارد که دستگاهی که من از آن مطلع باشم از سوی یک قدرت خارجی دستکاری شده باشد. مردم آمریکا باید ۱۰۰ درصد به آرای خود اطمینان داشته باشند.

او در واکنش به ادعاهای ستاد انتخاباتی ترامپ مبنی بر این که سیستم‌های انتخاباتی ایجاد شده به دستور «هوگو چاوز» رهبر فقید ونزوئلا به تغییر نتیجه انتخابات به نفع «جو بایدن» کمک کرد، این ادعاها را مضحک خواند.

کربس گفت: همه آرای آمریکا در آمریکا شمرده می‌شود. تمام. می‌توانیم ادعاهای مضحک درباره دخالت در انتخابات ۲۰۲۰ را تکرار کنیم، اما آرا گواه هستند.

وی افزود: (نتایج) بازشماری‌ها با شمارش اولیه مطابقت دارد و از نظر من این شواهد تاییدی است که سیستم‌هایی که در انتخابات ۲۰۲۰ مورد استفاده قرار گرفت، طبق انتظار عمل کردند.

پیشتر «رودی جولیانی» وکیل شخصی رئیس جمهور آمریکا مدعی شد متحدان دولت ونزوئلا و «جورج سوروس» میلیاردر آمریکایی در تقلب‌های انتخاباتی دست داشته‌اند.

جولیانی در نشستی خبری مدعی شد، شرکت‌های «دومینیون»  و «اسمارت‌مَتیک» که در سیستم‌های الکترونیک انتخاباتی تخصص دارند، در تقلب به نفع جو بایدن، رقیب دموکرات ترامپ دست داشته‌اند. «سیدنی پاول» از وکلای تیم حقوقی ستاد انتخاباتی ترامپ که از کار برکنار شد، از کسانی بود که بدون مدرک ونزوئلا را به دخالت انتخاباتی متهم کرده بود.

بعد از آن که سازمان امنیت زیرساخت و فضای سایبری وزارت امنیت داخلی آمریکا در گزارشی ادعاها پیرامون سیستم رای‌گیری را رد کرد و نقایص آن را ناشی از خطای انسانی توصیف کرد، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی در توییتر از اخراج وی خبر داد.

دونالد ترامپ در این پیام توییتری نوشت: «بیانیه اخیر توسط کریس کربز درباره امنیت انتخابات ۲۰۲۰ خیلی غیر دقیق بود و آنجا تقلب و عدم هماهنگی گسترده‌ای وجود داشت از جمله اینکه افراد مٌرده رای داده و به ناظران رای اجازه حضور در مراکز رای گیری داده نشده و خرابکاری در دستگاه‌های (دریافت)رای که رای‌های ترامپ را به بایدن تغییر داد، تاخیر در رای گیری و بسیار چیزهای دیگر. بنابراین، بلافاصله تاثیرگذار، پست کریس کربز به عنوان مدیر سازمان امنیت سایبری و امنیت زیرساخت خاتمه یافت.»

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با 306 رأی الکترال به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا انتخاب شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد. ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات خودداری کرده و شکایت‌هایی را درباره تقلب در فرایند رأی‌گیری در چند ایالت کلیدی مطرح کرد. اکثر این شکایت‌ها رد شده‌اند.

 تاکنون نتایج انتخابات در ایالت‌های داکوتای شمالی، اوکلاهما، کارولینای جنوبی، داکوتای جنوبی، یوتاه، ورمونت، ویرجینیا و وایومینگ مورد تایید قرار گرفته و نتیجه بقیه ایالت‌ها نیز منتظر تایید است.

رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارنظری جدید، روز پنجشنبه گفت: «همین الان جدول‌بندی آراء [انتخابات] را دیدم. امکان ندارد بایدن ۸۰ میلیون رأی آورده باشد. این یک انتخابات ۱۰۰ درصد متقلبانه بود». 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید