یک نظامی آمریکایی به حمایت از ترویستها در سوریه متهم شد

کدخبر: ۳۷۶۰۰۲
ماریا بل ۵۳ ساله متهم است که برای یکی از اعضای گروه تروریستی تحریر الشام پول ارسال کرده است.
یک نظامی آمریکایی به حمایت از ترویستها در سوریه متهم شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ​براساس گزارش دفتر دادستانی ایالت متحده، در شکایت کیفری همچنین ادعا شده که بل مشورت هایی در مورد سلاح و مهمات به گروه تروریستی تحریر الشام ارائه داده است.

مقامات فدرال بر این باورند که بل حداقل ۱۸ پرداخت به ارزش سه هزار و ۱۵۰ دلار به طرفداران گروه تروریستی تحریر الشام در سوریه و ترکیه پرداخت کرده است.

براساس احکام قضایی آمریکا، اتهام پنهان کاری برای تأمین مالی یک سازمان تروریستی خارجی حداکثر ۱۰ سال مجازات تعیین شده است.

به گفته دادستانی آمریکا، در هنگام بازداشت خانم بل توسط پلیس اف. بی. آی، آنها ۱۳۶ قبضه اسلحه قابل حمل و همچنین ۱۵ گلوله مهمات و یک راکت انداز کوتاه برد را در داخل خانه وی پیدا کردند.

اگرچه دولت های آمریکا سالیان سال است که مدعی مبارزه با گروه های تروریستی در سوریه و عراق هستند اما در پشت پرده برای اکثر رسانه های آزاد اطمینان حاصل شده که در حقیقت ارتباط مستقیمی میان حمایت های تسلیحاتی و مالی ارتش آمریکا با گروه های تروریستی وجود دارد.

گروه تروریستی تحریر الشام در ژانویه (دی) ۲۰۱۷ از ادغام چند گروه تکفیری  از جمله جبهه فتح شام (جبهه نصرت سابق) به‌وجود آمد.

گروه تحریر الشام شاخه القاعده در سوریه به‌شمار می‌آید هر چند که این گروه گفته هیچ ارتباطی با القاعده ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید