تماس‌های شخصی ترامپ با مقامات پنسیلوانیا برای جلوگیری از تائید پیروزی بایدن

کدخبر: ۳۷۷۸۱۵
به نوشته واشنگتن پست، رئیس‌جمهور آمریکا برای جلوگیری از تائید پیروزی رقیب دموکراتش در انتخابات، شخصا با مقامات ایالت پنسیلوانیا تماس گرفته است.
 تماس‌های شخصی ترامپ با مقامات پنسیلوانیا برای جلوگیری از تائید پیروزی بایدن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا، دونالد ترامپ بار‌ها شخصا از رئیس مجلس ایالتی در پنسیلوانیا برای کمک به تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درخواست کرده است.

بنابر گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن پست روز دوشنبه گزارش داد رئیس جمهور آمریکا در بخشی از تلاش‌های خود برای ممانعت از حمایت مجلس ایالتی پنسیلوانیا از جو بایدن با برایان کاتلر تماس گرفته و از او خواسته تا اقدامی را در جهت اصلاح قوانین ایالتی صورت داده تا بدین طریق مانع از تائید پیروزی بایدن در این ایالت شود. مقامات ایالتی پنسیلوانیا تماس شخصی ترامپ را تائید کردند.

واشنگتن پست تلاش‌های ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات سوم نوامبر را به صورت دو تماس تلفنی با رئیس مجلس ایالتی پنسیلوانیا طی ۷ روز توصیف می‌کند. گفته می‌شود اقدامات مشابهی از سوی ترامپ در مورد رئیس مجلس ایالتی میشیگان و نیز برایان کمپ، فرماندار جورجیا صورت گرفته است.

تلاش‌های ترامپ برای برگرداندن ورق انتخابات در قالب تماس‌های شخصی در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این دعاوی حقوقی او در خصوص تقلب انتخاباتی در بسیاری از موارد از جمله در ایالت پنسیلوانیا رد شده است. وکلای رئیس جمهور آمریکا همچنین به امید لغو نتایج در جورجیا، میشیگان و سایر ایالت‌ها تلاش می‌کنند هر چند هنوز موفقیتی نصیب آن‌ها نشده است. منتقدان می‌گویند ترامپ سعی در تضعیف اراده رای دهندگان آمریکایی از طریق اثبات تقلب و دستکاری در انتخابات را دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید