چرا دادگستری آمریکا سراغ پسر بایدن رفت؟

کدخبر: ۳۷۸۲۹۷
فاکس نیوز در گزارشی اعلام کرد که وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی روابط تجاری هانتر پسر جو بایدن در چین به عنوان بخشی از تحقیقات مالیاتی در مورد وی است. پیش از این هانتر گفته بود که دفتر دادستانی در دلاور در حال بررسی امور مالیاتی اوست.
چرا دادگستری آمریکا سراغ پسر بایدن رفت؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز اعلام کرد، هانتر بایدن، پسر رئیس جمهوری منتخب آمریکا در بیانیه‌ای گفت: این موضوع از نگاه من اهمیت بسیاری دارد اما اطمینان دارم که بررسی عینی و حرفه‌ای این موارد نشان خواهد داد که من قانونی و مناسب عمل کرده‌ام. من سه‌شنبه در جریان این تحقیقات قرار گرفتم.

تیم گذار رئیس جمهوری منتخب آمریکا با صدور بیانیه‌ای گفت، "جو بایدن عمیقا به پسرش که در طول چالش‌های گوناگون از جمله حملات شخصی شنیع در ماه‌های اخیر جنگیده و قوی‌تر بیرون آمده است، افتخار می‌کند."

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد، بازرسان در حال بررسی چندین مورد مالی هستند و قرار است مشخص شود که آیا هانتر بایدن و دستیارانش قوانین مالیاتی و پولشویی را در تعاملاتشان با کشورهای خارجی خصوصا چین، نقض کرده‌اند یا خیر.

دو منبع مطلع به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفتند، این تحقیقات در اوایل ۲۰۱۸ آغاز شد که هنوز ویلیام بار به عنوان دادستان کل روی کار نیامده بود.

ترامپ و جمهوریخواهان در جریان کمپین انتخاباتی، تضاد منافع بالقوه بابت حضور هانتر بایدن در هیات مدیره یک شرکت انرژی اوکراینی موسوم به بوریسما را در زمانی که پدرش معاون باراک اوباما بود، مطرح کردند. ترامپ همچنین از چین خواسته بود تا درباره مشارکت پسر بایدن در یک سرمایه‌گذاری در پکن تحقیق کند.

او هانتر بایدن را متهم کرد که از سمتش برای دستیابی به حمایت مالی چین از سرمایه‌گذاری خودش استفاده کرده است. با این حال ترامپ هرگز مدرکی برای پشتیبانی از اظهاراتش ارائه نکرد و هانتر بایدن هم ابراز بیگناهی می‌کند.

 پسر رئیس جمهور متخب آمریکا گفته بود که دادستانی ایالات متحده در ایالت دلاور شروع به مطالعه پرونده مالیایت وی کرده است. در همان زمان ، وی گفت  از خدمات مشاوران مالیاتی استفاده نموده و نسبت به بی گناهی خود ابراز اطمینان کرد.

در ماه سپتامبر رون جانسون و چاک گراسلی،  سناتورهای آمریکایی گزارشی تهیه کردند که حاکی است هانتر پسر بایدن به مدت چند سال از النا باتورینا، بیوه شهردار سابق مسکو یوری لوژکوف ، پول دریافت می کرده است. از جمله  ، مشخص شد که این زن روس در مجموع ۳.۵ میلیون دلار به حساب شرکت آمریکایی Rosemont Seneca Thornton LLC ، که توسط هانتر بایدن تاسیس شده ، پول  واریز کرده است. ۱۱ انتقال به مبلغ ۳۹۲ هزار دلار از طریق شرکت فوق الذکر به حساب BAK USA LLC انجام شد. هدف کلیه این پرداخت ها ، قرارداد اعطای وام نامیده می شود.

هانتر بایدن، یک وکیل آمریکایی و فرزند دوم رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده جو بایدن و همسر اولش نیلیا بایدن است. او شریک شرکت‌های Rosemont Seneca Partners, LLC و مشاور شرکتهای حقوقیBoies , Schiller , Flexn  ،مستقر در نیویورک است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید