هشدار انگلیس درباره خوش‌بینی به واکسن کرونا

کدخبر: ۳۷۸۶۵۲
مقام های انگلیس هم زمان با افزایش شمار روزانه مبتلایان در این کشور به ویروس کرونا تا ۳۳ درصد هشدار داده اند که انتظار بازگشت روال زندگی به شرایط عادی تا ماه آوریل (فرودین ۱۴۰۰) با کاربرد واکسن کرونا، واقع بینانه نیست.
هشدار انگلیس درباره خوش‌بینی به واکسن کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،روزنامه دیلی میل نوشت؛ نرخ انتقال و واگیری در انگلیس برای نخستین بار از ماه اکتبر بالا رفته، اما شمار جان باختگان روزانه به رغم بالا رفتن شمار مبتلایان کاهش یافته و به ۴۲۴ تن رسیده است. مقام های بریتانیا افزودند: مصونیت گسترده در برابر ویروس کرونا بلافاصله پس از کاربرد واکسن ایجاد نمی شود و مدت زمانی طول خواهد کشید.

بر اساس گزارش دفتر آمار ملی انگلیس، شمار مبتلایان در هفته پایانی دومین قرنطینه حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است. مقام های بلندپایه هشدار داده اند که کاربرد واکسن کووید ۱۹ به معنای بی توجهی مردم در آینده نزدیک به شیوه نامه های بهداشتی نیست.

واکسن کنونی فایزربایونتک باید در ۲ مرحله جداگانه در فاصله ۲۱ روز تزریق شود و با گذشت یک هفته، دستیابی به مصونیت کامل امکان پذیر می شود.

منابع دولت بریتانیا افزودند: کاربرد گسترده این واکسن بر سالمندان و افراد آسیب پذیر، موجب کاهش شمار تلفات و بستری شدگان می شود. اما محدود شدن گسترش بیماری و کاهش انتقال ویروس در اجتماع تنها هنگامی آغاز خواهد شد که بقیه مردم نیز در برابر این بیماری مصون شده باشند.

این سخنان پس از احتمال تشدید محدودیت ها در اسکس و بدفوردشایر تا سخت ترین حالت در روزهای آینده در پی مشاهده بالاترین اوج گیری ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس در هفته پس از تعطیلات و قرنطینه کرونایی مشاهده شد.

موارد روزانه ابتلا به ویروس کرونا در جمعه با ۳۳ درصد افزایش در مقایسه با هفت روز پیش از آن، از حدود ۲۱ هزار به حدود ۲۲ هزار تن رسیده است. اما شمار مرگ ها با ۱۵ درصد کاهش از ۵۰۴ تن در جمعه گذشته و ۵۱۶ تن در روز پنجشنبه به ۴۲۴ تن رسیده است.

بر اساس ارزیابی گروه مشورتی علمی نخست وزیری انگلیس (سیژ)، نرخ انتقال و ابتلای کرونا در بریتانیا از ۰.۸ و ۱.۰ در هفته گذشته، به میان ۰.۹ و ۱.۰ رسیده است. دانشمندان جهش در پنج ژن کرونا را همراه با تحول بیماری مرگبار کووید ۱۹ شناسایی کرده اند که ممکن است منجر به پیدایش درمان های بالقوه تازه ای برای این بیماری شود.

یک مادربزرگ انگلیسی هفته گذشته نخستین فردی در جهان بود که در آغاز برنامه گسترده مایه کوبی، واکسن دریافت کرد و قرار است ۸۰۰ هزار واحد از این واکسن در هفته های آینده در انگلیس توزیع و تزریق شود. افراد ۸۰ سال به بالا، کارکنان خانه های نگهداری سالمندان و ساکنان آنها و کارکنان نظام بهداشت و درمان انگلیس در اولویت دریافت این واکسن قرار دارند.

مقام های بلندپایه انگلیس هشدار داده اند که در پی مایه کوبی افراد آسیب پذیر، مردم به اجرا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی بی توجه شده و در نتیجه همه گیری دوباره رشد خواهد کرد.

نظام بهداشت و درمان انگلیس با توجه به واکنش آلرژیک ۲ تن از کارکنان یک بیمارستان در پی مایه کوبی، توصیه کرده است که هر فرد پس از دریافت واکسن، به مدت ۱۵ دقیقه زیر نظر قرار گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید