پیش‌بینی الیوت آبرامز از رویکرد بایدن در قبال تحریم ایران

کدخبر: ۳۷۹۲۱۲
«الیوت آبرامز» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران و ونزوئلا در مصاحبه با یک نشریه صهیونیستی اعلام کرد که بعید می‌داند دولت آینده آمریکا تحریم‌های کنونی علیه ایران را به‌طور کامل لغو کند.
پیش‌بینی الیوت آبرامز از رویکرد بایدن در قبال تحریم ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، آبرامز در این مصاحبه که هفته گذشته انجام گرفته اما امروز منتشر شده، در خصوص آینده برجام و تحریم‌ها علیه ایران مدعی شد: «ما فکر می‌کنیم که برجام از اول هم یک توافق به‌شدت معیوب بود. ما با نخست‌وزیر نتانیاهو در این زمینه هم‌نظر هستیم. بندهای موسوم به بندهای غروب به‌سرعت منقضی می‌شوند و از طرف دیگر پس از امضای برجام بودجه نظامی ایران جهش یافت و این کشور با استفاده از فرصت لغو تحریم‌ها، فعالیت‌های منطقه‌ای خود را تشدید کرد.»

وی افزود: «من و دیگر مقامات دولت ترامپ با اعضای تیم انتقالی بایدن دیدارهایی داشته‌ایم. ما تلاش می‌کنیم آنها را قانع کنیم که اکنون دیگر سال 2015 نیست، بلکه تقریباً وارد سال 2021 شده‌ایم و خیلی چیزها تغییر کرده است. بنابراین فرمول‌هایی که شما در هنگام مذاکرات برجام آنها را خوب تصور می‌کردید، امروز دیگر خوب نیستند.»

الیوت آبراز در ادامه تأکید کرد: «علی‌رغم تردیدهایی که درباره رویکرد بایدن [به ایران] دارم، مطمئنم که او همه کارهایی که دولت ترامپ در این رابطه انجام داده است را به عقب بازنخواهد گرداند.»

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران و ونزوئلا اضافه کرد: «این مانند کلید یک لامپ نیست که یک طرف آن تحریم‌ها رو روشن و طرف دیگر آن را خاموش کند. من فکر می‌کنم که مذاکرات پیچیده‌ای بین ایالات متحده و ایران آغاز می‌شود و همه تحریم‌ها لغو نخواهد شد.»

وی در پایان گفت: «تنها از این تأسف می‌خورم که چرا دولت ترامپ کارزار فشار حداکثری علیه ایران را زودتر آغاز نکرد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید