یک فعال سیاسی: برگه های رای پیش از روز رای گیری، توزیع شود

کدخبر: ۳۷۹۲۵۶
یک‌ عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: بهترین راه برای برگزاری انتخابات در شرایط همه گیری کرونا این است که سازوکاری تعیین شود تا افراد در روزهای قبل انتخابات، ثبت نام کرده و برگه رای دریافت کنند و رای خود را در منزل نوشته و سپس با حضور در شعبه رای خود را در صندوق بیندازند.
یک فعال سیاسی: برگه های رای پیش از روز رای گیری، توزیع شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سیدافضل موسوی، با بیان اینکه برگزاری انتخابات در شرایط وجود کرونا به تمهیداتی برای کاهش خطر این بیماری نیاز دارد،اظهار کرد: برای اینکه مشارکت کاهش نیابد و از سویی شعب اخذ رای هم شلوغ نشود، بهترین راه این است که سازوکاری تعیین کرد که افراد در روزهای قبل انتخابات، ثبت نام کرده و برگه رای دریافت کنند و رای خود را در منزل نوشته و سپس با حضور در شعبه رای خود را در صندوق بیندازند.

وی ادامه داد: در این شیوه باید زمانی برای حضور افراد در نظر گرفته شود تا افراد سر همان زمان در شعب حضور یابند. ساعت رای گیری هم از هشت صبح تا دوازده شب در نظر گرفته شود. افزایش تعداد روزهای رای گیری نیز راهکار دیگری است که البته به اصلاح قانون نیاز دارد زیرا در قانون تصریح شده است که انتخابات باید در یک روز تعطیل برگزار شود.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در زمان ثبت نام باید مشخص شود که افراد به کدام شعبه مراجعه کنند تا یک شعبه خلوت و شعبه دیگر شلوغ نشود.

موسوی در ادامه گفت: اگر قانون انتخابات حزبی تصویب شود، کمک زیادی به کاهش زمان رای گیری در انتخابات شوراها خواهد کرد  زیرا دیگر به جای اینکه نام افراد زیادی در برگه رای نوشته شود، نام یک حزب نوشته می شود.

وی در پایان بر ضرورت حرکت به سمت استفاده از تکنولوژی های جدید برای برگزاری انتخابات تاکید کرد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید