درخواست صدر برای اعلام حالت فوق‌العاده در عراق پس از حمله به سفارت آمریکا

کدخبر: ۳۸۰۶۱۶
رهبر جریان صدر عراق پس از حمله موشکی یکشنبه شب به منطقه سبز بغداد، خواهان اعلام وضعیت فوق العاده و استفاده از ارتش برای تامین امنیت غیرنظامیان و نمایندگان ماموریت‌های خارجی شد.
درخواست صدر برای اعلام حالت فوق‌العاده در عراق پس از حمله به سفارت آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  وزارت دفاع عراق یکشنبه شب اعلام کرد منطقه سبز(الخضرا) که شامل سفارت و نمایندگی های دیپلماتیک ایالات متحده است مورد حمله موشکی قرار گرفته است.

بنابر گزارش آناتولی، در همین راستا، مقتدی صدر، رهبرجریان صدر عراق در بیانیه ای گفت،  هدف قرار دادن غیرنظامیان کار شبه نظامیان و اقدامی مردود است.

صدر افزود: "هیچ کس حق استفاده از سلاح در خارج از چارچوب دولت را ندارد و دولت باید وضعیت اضطراری را در بغداد اعلام و از ارتش به طور انحصاری برای محافظت از غیرنظامیان و مأموریت های دیپلماتیک استفاده کند و من آماده همکاری کامل در زمینه تامین امنیت هستم."

رهبر جریان صدر در بیانیه خود به سفارت آمریکا در بغداد توصیه کرد که به چنین حملات موشکی پاسخ ندهد.

وی در این بیانیه از پارلمان عراق خواست با سفارت آمریکا در بغداد برای پایان دادن به حضور نظامی آمریکا مذاکره کند.

یکشنبه شب سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد مورد حمله راکتی قرار گرفت.

به گزارش منابع امنیتی ۱۱ فروند راکت کاتیوشا به منطقه سبز بغداد اصابت کرده است و در پاسخ سامانه‌های دفاعی C_RAM مستقر در سفارت آمریکا فعال شدند و بالگردهای آمریکایی نیز بر فراز منطقه به پرواز در آمدند.

در حمله امشب که حوالی ۹ شب به وقت بغداد روی داد به چند ساختمان و خودرو آسیب وارد شد. تاکنون خبری از تلفات انسانی مخابره نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید