واشنگتن پست: روابط آمریکا با روسیه چقدر بد است؟/ مسکو: مسئولیت این بن‌بست به دوش آمریکایی است

کدخبر: ۳۸۱۶۵۵
سفارت روسیه در آمریکا از واشنگتن پست به خاطر گمراه کردن خوانندگان درباره بحران دیپلماتیک در روابط آمریکا – روسیه انتقاد کرد.
واشنگتن پست: روابط آمریکا با روسیه چقدر بد است؟/ مسکو: مسئولیت این بن‌بست به دوش آمریکایی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز جمعه واشنگتن پست در مقاله ای با تیتر "روابط آمریکا با روسیه چقدر بد است؟ تنها سعی کنید برای یک تعمیرکار ویزا بگیرید"  نوشت که سفارت آمریکا در مسکو با کمبود کارمند و فشار کاری مواجه شده چون هر روادید دیپلماتیکی نیازمند مذاکراتی دشوار است که اغلب بر مسائل کم اهمیت تمرکز دارند. در نتیجه آن، کارشناسان فنی آمریکا که به عنوان مثال برای اموری همچون تعمیر آسانسورها و سیستم های هشدار حریق خراب لازم هستند نمی توانند روادید بگیرند در حالی که دیپلماتهای ارشد مجبور به انجام امورات معمول همچون پارو کردن برف و مخلوط کردن مواد ضدعفونی کننده هستند.


تازه‌ترین خبرها و تحلیل‌های اقتصادی را در اینستاگرام اقتصادنیوز مشاهده کنید


سفارتخانه روسیه در واکنش به این گزارش در بیانیه‌ای در صفحه فیسبوکش نوشت: " ما این مقاله را که در نسخه الکترونیکی روز جمعه واشنگتن پست منتشر شد مورد توجه قرار دادیم؛ مقاله‌ای که در آن نویسندگانش با ارجاع به منابعی در وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگر خوانندگانشان را گمراه کرده و به دنبال این باشند که مشکلات مربوط به مسائل کنسولی و ویزا را به گردن طرف روسیه بیندازند.

در ادامه این بیانیه عنوان شد: اطلاعات گنجانده شده در این مقاله تطابقی با وضعیت واقعی امور ندارند. ما مایل هستیم بار دیگر یادآور شویم که مسئولیت این بن بست کاملا به دوش طرف آمریکایی است.

بر اساس این بیانیه، این به اصطلاح "جنگ روادید" از جانب آمریکا که به اعمال عرف تبادل روادید شخصی پرداخته و اعطای روادید به کارمندان هیاتهای خارجی روسیه را مطابق با روادید منتشر شده برای کارمندان آمریکایی در نظر می گیرد، راه افتاده است.

در این بیانیه آمده است: هیچ امتناعی از صدور روادید برای دیپلماتها و دیگر متخصصان استخدام شده از سوی هیاتهای آمریکا صورت نگرفته است. ما در این مورد نفعی نداریم. ما به شکل سفت و سختی بر مبنای عمل متقابل رفتار می‌کنیم. تعداد روادیدی که ما برای مقامهای آمریکایی صادر می کنیم مطابق با تعداد روادید دریافت شده از سوی کارمندان روس در آمریکا است.

این سفارتخانه تصریح کرد، مسکو مکررا از آمریکا خواسته روابط دیپلماتیک دوجانبه را عادی سازی کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید