طرح مجلس برای ممنوع الخروج کردن مسوولان نظام

کدخبر: ۳۸۱۹۵۰
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: در صورت تصویب طرح ممنوعیت خروج مسئولان نظام از کشور مدیران دو تابعیتی به مدت ۲ سال ممنوع الخروج می‌شوند.
طرح مجلس برای ممنوع الخروج کردن مسوولان نظام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت، جلال رشیدی کوچی در تشریح جزئیات طرح ممنوعیت خروج مسئولان نظام از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی افزود: بر اساس این طرح مسئولین ارشد نظام تا سه سال پس از پایان خدمت، اجازه خروج از کشور را ندارند مگر این که دارای مجوز از نهادهای قضایی و امنیتی مانند وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه باشند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ادامه داد: این طرح شامل افرادی است که اسامی آن‌ها ذیل اصل ۱۴۲ قانون اساسی درباره ثبت اموال مسئولین آماده است.

وی افزود: هدف این طرح پنج ماده‌ای حفظ بیت المال و صیانت از نظام اسلامی است به همین منظور منتظر هستیم این طرح در صحن مطرح شود.

 رشیدی کوچی بیان کرد: در صورت تصویب این طرح ابتدا در مورد مدیران دو تابعیتی اجرا می‌شود و سپس شامل سایر مقامات نظام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طرح ممنوعیت خروج مسئولان نظام از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی، شامل وزرا، نمایندگان، معاونان وزرا می‌شود و امیدواریم پس از بررسی این طرح در صحن، با رای بالا به منظور رفع خلاء‌های موجود تصویب شود.

بنا به این گزارش، «طرح ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران جمهوری اسلامی ایران پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی» در نشست علنی روز چهارشنبه  3 دی ماه 99 مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید