ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌های دودزا

کدخبر: ۳۸۲۲۳۷
اقتصادنیوز :‌مشاور عالی معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران گفته بر اساس مصوبه جدید کارگروه شرایط اضطرار، پلیس راهور از دوشنبه هشتم دی ماه جاری از تردد موتورسیکلت‌های دودزا در تهران جلوگیری می‌کند.
ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌های دودزا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، به گفته  شهریار افندی‌زاده ، ممنوعیت تردد خودروهاى سنگین و دیزلی مانند کامیون، تریلی، جرثقیل، حمل مصالح و نخاله‌های ساختمانی در سطح استان تهران از روز دوشنبه تا اطلاع ثانوى از سوى پلیس راهور اعمال می‌شود.

کارشناسان معتقدند که بر اساس گزارش‌ها حدود ۳.۵ میلیون دستگاه موتورسیکلت در شهر تهران تردد دارند و حدود ۹۵ درصد موتورسیکلت‌های پایتخت از نوع کاربراتوری است، این در حالی است تحقیقات نشان می دهد یک موتورسیکلت کاربراتوری حداقل معادل پنج خودرو با استاندارد یورو ۲ آلایندگی تولید می کند و به عبارتی دیگر براساس اطلاعات سیاهه انتشار شهر تهران سهم موتورسیکلت ها در تولید آلایندگی گازی در حدود ۲۱ درصد و در تولید ذرات معلق ۱۰ درصد است.

 بر اساس آمارهای موجود حدود سه میلیون موتورسیکلت در تهران در حال تردد است و از این میان در هفت ماه نخست امسال تنها ۳۴ دستگاه موتورسیکلت برای انجام تست‌های معاینه فنی به مراکز ما مراجعه کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید