بیش از ۱۹ میلیون آمریکایی درخواست حقوق بیکاری دادند

کدخبر: ۳۸۲۹۴۲
پایگاه خبری آکسیوس گزارش داده که در کل سال 2020 بیش از ۱۹.۵ میلیون آمریکایی خواستار دریافت مزایای بیکاری شده‌اند.
بیش از ۱۹ میلیون آمریکایی درخواست حقوق بیکاری دادند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، با وجود اینکه آمار و ارقام وزارت کار آمریکا کاهش مطالبات بیکاری طی یک هفته گذشته را نشان می‌دهد، اما طبق گزارش یک رسانه آمریکایی در سال جاری میلادی بیش از ۱۹.۵ میلیون آمریکایی خواستار دریافت مزایای بیکاری شده‌اند.

پایگاه خبری «آکسیوس» بر اساس آمار و ارقامی که وزارت کار آمریکا منتشر کرده نوشت طی یک هفته گذشته ۷۸۷ هزار آمریکایی خواستار دریافت مزایای بیکاری شده‌اند که این میزان نسبت به هفته گذشته ۱۹ هزار مورد کاهش یافته و نسبت به آنچه اقتصاد‌دانان پیش‌بینی کرده بودند کمتر است.

آکسیوس در توضیح اهمیت این خبر نوشت، این آمار با وجود اینکه پایین‌ترین میزان مطالبات هفتگی بوده، اما سطح مشقت اقتصادی در طول فصل تعطیلات در آمریکا به طور چشم‌گیری بالاست.

این رسانه آمریکایی در ادامه نوشت، بیش از ۱۹.۵ میلیون نفر در سال ۲۰۲۰ که رو به پایان است خواستار دریافت مزایای بیکاری شده‌اند. این در حالی است که سال گذشته در همین زمان تنها حدود ۲۲۰ هزار نفر مطالبات بیکاری داشته‌اند.

روز دوشنبه بود که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بسته کمک مالی کرونایی به ارزش ۹۰۰ میلیارد دلار که در کنگره این کشور به تصویب رسیده را امضا کرد و این طرح وارد فاز اجرایی شد.

ترامپ با ادعای اینکه طرح مشترک ۲.۳ تریلیون دلاری قانون‌گذاران دموکرات و جمهوری‌خواه، کمک کافی و یکسانی به همه مردم آمریکا نمی‌کند، از امضا و تبدیل کردن آن به قانون خودداری کرده بود.

این طرح بودجه عظیم قرار است ۸۹۲ میلیارد دلار منابع مالی در اختیار آمریکایی‌هایی قرار بدهد که به دلیل شیوع ویروس کرونا، شغل خود را از دست داده و هم‌اکنون در حال بهره‌مند شدن از مزایا و بیمه بیکاری کرونایی هستند که در تاریخ ۲۶ دسامبر (پایان روز شنبه به وقت محلی) منقضی می‌شد. طرح مذکور همچنین ۱.۴ تریلیون دلار به دولت واشنگتن اعطا می‌کند تا هزینه‌های معمول را پرداخت نماید.

رویترز بر اساس داده‌های وزارت کار آمریکا گزارش داده که بدون امضای ترامپ پای این طرح، حدود ۱۴ میلیون آمریکایی مزایا و بیمه بیکاری دوران کرونا را از دست می‌دهند و همچنین بخشی از دولت فدرال ایالات متحده نیز از روز سه‌شنبه تعطیل خواهد شد، مگر اینکه کنگره دوباره بر سر بودجه موقت توافق کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید