احتمال افزایش ساعات طرح ترافیک برای مقابله با آلودگی هوا

کدخبر: ۳۸۳۱۹۹
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه طرح ترافیک جهت مقابله با آلودگی هوا باید به ساعت‌های قبل از شیوع کرونا بازگردد، گفت: درآمد شهرداری از طرح ترافیک ناچیز بوده و اجرای طرح به نفع مردم پایتخت است.
احتمال افزایش ساعات طرح ترافیک برای مقابله با آلودگی هوا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر، درباره وضعیت آلودگی هوا در پایتخت و راهکارهای مقابله با این معضل اظهارداشت: در شرایط فعلی پیش آمده تنها راه‌حل تعطیلی تهران است تا بتوان از این طریق مقداری از میزان آلودگی هوا کاسته شود.

وی افزود: ولی به طور کلی جهت مقابله با آلودگی هوا باید منابع آلاینده ثابت و متحرک را در نظر گرفت چرا که در غیر اینصورت وضعیت نه تنها بهتر بلکه بدتر خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: تهران مانند اتاقی است که ظرفیت محدود دارد و در صورتی که در این اتاق میزان دود به شدت زیاد شود فردی که در اتاق قرار دارد یا خفه خواهد شد و یا برای نجات آن باید دری را باز کرد، برای پایتخت نیز باید همین کار را انجام داد و همزمان منابع آلاینده را مورد بررسی قرار داد.

نوری با اشاره به اینکه در پاییز و زمستان به دلیل پدیده اینورژن آلودگی هوا شدید می‌شود، گفت:‌شهرداری و شورای شهر نقش چندانی جهت مقابله با معضل آلودگی هوا ندارند ولی شهرداری نیز تا کنون نقش مؤثری در توسعه مترو و افتتاح خطوط جدید داشته و بحث معاینه فنی خودرو و توسعه فضای سبز نیز مورد توجه بوده است ولی این راهکارها به تنهایی چاره مقابله با آلودگی هوا نیست.

وی گفت: طرح ترافیک باید در محدوده‌های مرکزی تهران حتما اجرا شود و به نظرم ساعات طرح مشابه قبل شود البته بعضی این تلقی را دارند که شهرداری به دنبال کسب درآمد است در صورتی که درآمد شهرداری از طرح بسیار ناچیز بوده و سلامت مردم بسیار ارزشمند است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری در زمینه طرح ترافیک تابع ستاد مقابله ملی با کرونا است گفت:‌به نظرم این ستاد باید قانع شود و بپذیرد که اجرای طرح به نفع مردم تهران است از طرفی مردم نیز تا جایی که می‌توانند نباید از منزل بیرون بیایند و از خودروهای شخصی استفاده کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید