خانم ها این علائم را جدی بگیرند

کدخبر: ۳۸۳۸۱۱
اقتصادنیوز: بیماری ها و مشکلات سلامت، در زنان بیشتر از مردان ایجاد می شود بنابراین زنان باید علائم این بیماری ها را بدانند تا در صورت بروز آنها از پیشرفت بیماری جلوگیری کنند.
خانم ها این علائم را جدی بگیرند

به گزارش اقتصادنیوز ،با بالا رفتن سن ممکن است مشکلات زیادی در سلامتی شما به وجود بیاید معمولا مواردی مانند سر درد، درد مفاصل و دردهای این چنینی نگران کننده نیستند اما برخی علائم در طولانی مدت بر سلامت شما اثر سو می گذارند بنابراین نباید از چنین علائمی ساده گذر کرد. طبق بررسی های اخیر در مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، حدود 13.4 درصد از کل زنان از نظر سلامت ضعیف هستند.

کنفرانس ملی قانونگذاری ها می گوید، شرایطی مانند میگرن معمولاً بیشتر از مردان بر زنان تأثیر می گذارد. "علائم مزمن و گاها ظریف می توانند مهم ترین مواردی باشند که باید در هنگام محافظت از سلامت آینده فرد مورد توجه قرار گیرد." "متأسفانه، این شرایط مزمن بیش از 40 درصد از جمعیت را تحت تأثیر قرار می دهند."

در این قسمت  به علائمی می پردازیم که در صورت بروز، هرچه سریع تر باید نسبت به پیشگیری از علایم بعدی اقدام کنید.

 1. مرتبا دچار مشکل تنفسی می شوید

خانم ها ممکن است هنگام ورزش دچار تنگی نفس شوند این تنها به دلیل آن است که عضله قلب به اندازه کافی خون رسانی نمی کند و هیچ مشکلی هم در قفسه سینه نیست. علاوه بر این، زنان بیشتر از مردان دچار سکته قلبی خاموش می شوند که در طی آن ممکن است فقط دچار تنگی نفس، حالت تهوع یا خستگی شدید شوند.

 2. معمولاً بدون هیچ دلیل مشخصی دچار تنگی نفس می شوید

تنگی نفس در مواقعی خاص مانند بالا و پایین رفتن از پله طبیعی است اما در بعضی مواقع می تواند نشانگر یک مشکل خاص باشد. طبق تحقیقات انجام شده؛ تنگی نفس غیرقابل توضیح می تواند به دلیل مسائل مختلفی از جمله برونشیت، آسم، ذات الریه، لخته شدن خون در ریه و بیماری انسداد ریوی مزمن باشد. اگر غالبا بی هیچ دلیلی دچار تنگی نفس می شوید حتما به پزشک مراجعه کنید.

3. همیشه بیمار هستید

این مورد به دلیل ضعف بدنی و گاها عدم رعایت برخی نکات پیش می آید. دلایل عمده ای وجود دارد که باعث می شود زنان بیشتر اوقات بیمار باشند؛ این موارد عبارتند از:اضطراب بیش از حد، خواب ناکافی، تغدیه ناسالم، کم تحرکی، نشستن دست ها یا عدم سلامت روده.

4. دست و پاهای شما همیشه سرد است

داشتن دست و پاهای یخی که به هیچ عنوان گرم نمی شود گویای مشکلی در سلامت فرد است. بدترین حالت این است که نشانه ای از بیماری شریان محیطی، اسکلرودرمی، لوپوس، آرتریت روماتوئید یا تیروئید کم کار باشد اما ممکن است فقط بیماری رینود ( نوعی بیماری که معمولاً خوش خیم است و بر جریان خون انگشتان و انگشتان پا تأثیر می گذارد) باشد که برای هر دو مورد باید به پزشک مراجعه کنید.

5. دائما تب دارید

گاهی اوقات داشتن تب می تواند مسئله ای جزئی مانند عفونت ادراری باشد اما تب مداوم ممکن است به دلیل سرطان لنفوم باشد.

 6. حساسیت شما به دمای کم افزایش یافته است

افزایش حساسیت شما به دمای کم می تواند مربوط به مشکل تیروئید باشد. مبتلایان به تیروئید کم کار معمولا چندین لایه لباس می پوشند زیرا همیشه احساس سرما می کنند. خستگی، یبوست، پف صورت و افسردگی از جمله علائم دیگر تیروئید است.

7. حساسیت شما به دمای زیاد افزایش یافته است

بسیاری از زنان در دمای زیاد حالتی پریشنا دارند. اگر غالبا احساس گرمای بیش از حد می کنید ، این می تواند به دلیل ابتلا به تیروئید پرکار باشد. عدم تحمل گرما یکی از علائم برجسته ابتلا به تیروئید پرکار است.

8. حس بویایی خود را از دست داده اید

یکی از اولین نشانه های بیماری آلزایمر از دست دادن حس بویایی است زیرا پیاز بویایی یکی از اولین نواحی مغز است که آسیب می بیند.

9. دست خط شما تغییر کرده است

ریز شدن دست خط می تواند نشانه ای از بیماری پارکینسون باشد. طبق مطالعه ای که در سال 2017 در ژورنال Movement Disorders Clinical Practice منتشر شده است، میکروگرافی - یا اندازه حروف غیرطبیعی - غالباً یکی از اولین علائمی است که بیماران پارکینسون متوجه آن می شوند.

 10. بسیار کم تحرک هستید

شاید بر این باور باشید که میزان فعالیت شما مناسب است اما طبق گفته متخصصین یکی از بزرگترین نشانه های ضعف سلامتی عدم تحرک است. سبک زندگی بی تحرک نشان دهنده ضعف سلامتی است و این افراد را قادر می سازد تا در آینده در چرخه ای از سلامتی ضعیف باقی بمانند.

کسی که کم تحرک است و در هیچ نوع ورزشی شرکت نمی کند، ممکن است دچار درد عضلانی / مفصلی شود؛ سفتی و گرفتگی بدن؛ استقامت ضعیف، بیومکانیک ضعیف، مشکل در حرکات عملکردی و ... از جمله بیماری هایی هستند که در انتظار این افراد است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید