پاسخ ابراهیم رئیسی برای کاندیداتوری در انتخابات

کدخبر: ۳۸۶۹۴۷
سید محمد حسینی در مورد احتمال حضور رییس قوه قضاییه در انتخابات 1400 می گوید: رئیسی تاکنون نپذیرفته است و بر اجرای سند تحول قضائی تاکید دارد، اما احزاب متعدد و شخصیت‌های حقوقی و حقیقی اصرار دارند که ایشان بپذیرد، چون شرایط دشوار می‌طلبد که رئیسی زمام امور اجرایی را به دست گیرد.
پاسخ ابراهیم رئیسی برای کاندیداتوری در انتخابات

به گزارش اقتصادنیوز، سید محمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد انتخابات 1400، اینکه چه کسی جای خالی آیت الله مصباح یزدی را پر می کند و وحدت اصولگرایان صحبت کرده است.

گزیده سخنان وی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان را در ادامه می خوانید:

*تلاش‌هایی صورت گرفته و در نهایت امیدواریم که وحدت حاصل شود و علی القاعده رحلت آیت الله مصباح نباید تاثیر منفی و قابل ملاحظه‌ای بر همگرایی اصولگرایان داشته باشد، بلکه در فقدان این عالم ربانی، دوستداران وی بیش از گذشته بر ضرورت همبستگی تاکید خواهند داشت.

*مرحوم مصباح در انتخابات گذشته هم کم تر با صراحت ورود در عرصه داشتند، مگر در برخی از مواقع آن هم در جمع خواص نکاتی را بیان می‌کرد. البته رحلت این متفکر وارسته، ضایعه جبران ناپذیری برای ایران و عالم اسلام محسوب می‌شود، زیرا که وی اندیشمند، اسلام‌شناس، فیلسوف و مجتهد مجاهدی بود که نقش بسیار قابل توجهی در روشنگری و پیشبرد آرمان‌های امام، رهبی و دکترین ولایت فقیه داشت که امیدواریم شاگردان فاضل آیت‌الله مصباح یزدی راه و اندیشه نورانى وی را با همت والا ادامه دهند.

*{در پاسخ به این پرسش که آیا جبهه پایداری با اصولگرایان به وحدت خواهند رسید؟} بستگی دارد که چه کسی به عنوان گزینه نهایی ائتلاف و روحانیت معرفی شود اگر نامزد نهایی آیت الله رئیسی باشد مانند دوره قبل همه به توافق خواهند رسید، اما اگر نامزد نهایی فرد دیگری باشد چه بسا اختلاف نظر ایجاد شود؛ لذا از حالا باید تدبیر شود تا با در نظر گرفتن یک سری معیار‌ها و ساز و کار مورد توافق راه رسیدن به وحدت هموار شود.

*رئیسی تاکنون نپذیرفته است و بر اجرای سند تحول قضائی تاکید دارد، اما احزاب متعدد و شخصیت‌های حقوقی و حقیقی اصرار دارند که ایشان بپذیرد، چون شرایط دشوار می‌طلبد که آیت‌الله رئیسی زمام امور اجرایی را به دست گیرد و با درایت، تدبیر، روحیه جهادی، عدالت خواهی کشور را به خوبی اداره کند، قطعا مطالبه عمومی می‌تواند در پذیرش ایشان موثر باشد و این امید وجود دارد که این خواسته تحقق یابد و نتیجه مطلوب حاصل شود و با اقدامات ارزنده ایشان امید و نشاط به جامعه و عزت، سربلندی و اقتدار بیشتر به ایران عزیز برگردد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید