ترامپ بازداشت می شود؟

کدخبر: ۳۸۷۵۱۵
حقوقدان عراقی گفت: قرار بازداشت ترامپ از طریق سازمان ملل نیز قابل پیگیری است چون اقدام صورت گرفته از سوی ترامپ در واقع نقض حاکمیت عراق و نقض منشور سازمان ملل به شمار می‌آید.
ترامپ بازداشت می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، علی التمیمی، حقوقدان عراقی تاکید کرد که بر اساس حکم قضایی صادر شده از سوی دستگاه قضایی عراق درباره ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا، احتمال صدور حکم اعدام برای او وجود دارد چرا که او دستور مستقیم ترور فرماندهان پیروزی بر داعش و همرزمانشان در نزدیکی فرودگاه بغداد را صادر کرده است.

وی افزود: دستگاه قضایی عراق طبق ماده ۴۰۶ قانون مجازات این کشور، قرار بازداشت ترامپ را به جرم قتل عمد صادر کرد. جرمی که مجازات آن می‌تواند اعدام باشد.

التمیمی افزود: دادستانی عراق می‌تواند قرار بازداشت صادر شده در حق ترامپ را از طریق پلیس بین‌الملل (اینترپل) به ویژه اکنون که این جنایتکار، کاخ سفید را ترک کرده، اجرایی کند.

وی تصریح کرد: یک توافقنامه میان بغداد و واشنگتن درباره مبادله افراد تحت تعقیب دو طرف از طریق اینترپل وجود دارد. قرار بازداشت ترامپ از طریق سازمان ملل نیز قابل پیگیری است چون اقدام صورت گرفته از سوی ترامپ در واقع نقض حاکمیت عراق و نقض منشور سازمان ملل به شمار می‌آید.

 شورای عالی قضای عراق صبح پنج‌شنبه (۷ ژانویه) گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کرد که  دادگاه تحقیق «الرصافه» عراق حکم بازداشت ترامپ را صادر کرد. قاضی ویژه این دادگاه که مسئول بررسی و تحقیق درباره جنایت ترور ابومهدی المهندس و همراهانش بود، پس از تکمیل تدوین اظهارات شاکیان حقیقی از اعضای خانواده المهندس و نیز تکمیل تحقیقات اولیه، حکم بازداشت ترامپ را صادر کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید