نشانه های تحلیل رفتن عضلات بدن

کدخبر: ۳۸۸۲۸۷
تحلیل رفتن عضلات بدن با برخی علائم خفیف شروع می‌شود که در صورت عدم توجه، با گذشت زمان به آرامی پیشرفت خواهد کرد.
نشانه های تحلیل رفتن عضلات بدن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تحلیل عضلات بدن یا دیستروفی عضلانی به طور معمول در اثر جهش ژنی ایجاد شده و منجر به آسیب تدریجی و از بین رفتن سلول‌های عضلانی می‌شود. این مشکل معمولا با برخی علائم خفیف شروع می‌شود که در صورت عدم توجه، با گذشت زمان به آرامی پیشرفت خواهد کرد.

۱. درد و سفتی در عضلات

از بین رفتن سلول‌های عضلانی باعث احساس ضعف در عضلات می‌شود؛ بنابراین اگر هنگام بلند شدن از روی صندلی، شانه زدن مو یا بلند کردن اشیا با مشکلی روبرو هستید، به احتمال زیاد از دیستروفی عضلانی رنج می‌برید. همچنین ممکن است متوجه انقباض، کاهش انعطاف‌پذیری و درد مکرر عضلانی شوید که نشان می‌دهد مشکلی در عضلات شما وجود دارد.

۲. بزرگ شدن ماهیچه پشت ساق پا

عضلات بزرگ شده ساق پا ممکن است یکی از علائم دیستروفی عضلانی دوشن باشد. این بیماری در سنین پایین در پسران اتفاق افتاده و خیلی سریع پیشرفت می‌کند. اگر به این نوع تحلیل عضلات مبتلا شوید، در وهله اول عضلات ساق پا تحت تأثیر قرار می‌گیرند و عضلات اصلی با بافت چربی جایگزین می‌شوند.

۳. انحنای ستون فقرات

اگر عضلات شما آنقدر قوی نیستند که بتوانند ستون فقرات را صاف نگه دارند، ممکن است از وضعیت بدی که ممکن است منجر به اسکولیوز شود، رنج ببرید. در اثر تحلیل عضلات، ستون فقرات به سمت چپ یا راست منحنی می‌شود تا اندام‌های داخلی بدن موقعیت خود را تغییر دهند.

۴. مشکلات تنفسی

در موارد شدید اسکولیوز، ضعف پیشرونده عضلات می‌تواند روی عضلات قفسه سینه که با روند تنفس ارتباط دارند، تأثیر بگذارد. اگرچه ممکن است تنگی نفس نداشته باشید، اما امکان دارد مشکلاتی را تجربه کنید که نشان دهنده عملکرد تنفسی ضعیف هستند مانند سردرد و مشکل در تمرکز.

ضعف عضلات سینه سرفه را برای شما دشوار می‌کند و منجر به افزایش خطر عفونت تنفسی جدی می‌شود؛ بنابراین اگر این مشکل به درستی درمان نشود، یک سرماخوردگی ساده می‌تواند به سرعت به ذات الریه تبدیل شود.

۵. مشکلات قلبی

در اشکال مختلف تحلیل عضلات، ممکن است تغییرات پیشرونده‌ای در عملکرد قلب ایجاد شود. به این تغییرات کاردیومیوپاتی گفته می‌شود و امکان دارد در مراحل اولیه علائمی نداشته باشد، گرچه برخی از افراد دچار تنگی نفس، خستگی یا تورم پا می‌شوند. با این حال، به دلیل این اختلال، عضله قلب شما نمی‌تواند به طور بهینه کار کند. به همین دلیل ممکن است علائمی مانند ضربان قلب نامنظم و سرگیجه پیدا کنید.

۶. آب مروارید

علاوه بر تحلیل عضلانی، افرادی که دچار دیستروفی میوتونیک هستند اغلب از مشکلات مختلف چشمی رنج می‌برند. این مشکلات شامل ضعف در عضلات چشم، فشار کم چشم و آب مروارید است. آب مروارید شایع‌ترین نشانه دیستروفی عضلانی است و معمولا منجر به تاری دید و مشکلات دید در شب می‌شود.

۷. طاسی و ناباروری در مردان

برخی از مردان مبتلا به دیستروفی میوتونیک دچار تغییرات هورمونی نیز می‌شوند. این عدم تعادل هورمونی به طور معمول باعث طاسی زودرس در قسمت جلوی سر مردان شده و اغلب طی ۲۰ یا ۳۰ سالگی ایجاد می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید