این کارها را در زمان قطع برق انجام ندهید

کدخبر: ۳۸۹۴۴۰
اقتصادنیوز : در زمان قطعی برق کارهای بسیار مهم و ضروری وجود دارد که باید به آنها توجه داشت، همچنین از انجام برخی کارها در زمان قطعی برق باید خودداری کرد.
این کارها را در زمان قطع برق انجام ندهید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک ،قطع برق ممکن است یک تجربه وحشتناک باشد زیرا در عرض چند ثانیه که در حال تماشای تلویزیون و یا شام خوردن بوده اید، ناگهان کل خانه تاریک می شود و همه چیز در سکوت مطلق فرو می رود. اگر چه می توانید اقدامات مختلفی را قبل از قطع برق انجام دهید اما قطعاً در همان وهله ی اول ابتدا کمی شوک می شوید. متاسفانه هنوز به ما آموزش نداده اند که قطع برق در چنین شرایطی می تواند خطرناک هم باشد.

زمانی که برق خانه یا محل کارتان قطع می شود طبق عادت یک سری اقدامات را انجام می دهید در حالیکه از سوی بسیاری از کارشناسان رد شده هستند چرا که به عقیده ی آنها یک عمل اشتباه، زندگی شما را به خطر می اندازد پس ؛ از انجام برخی کارها خودداری کنید.

روشن کردن شمع

خوشبختانه قرار نیست ما به سبک زندگی قرن 19 برگردیم، زمانی که برق قطع میشود، میتوانید شمع روشن کنید"شمع ها عالی هستند ولی خیلی زود تمام میشوند و گاهی موجب آتش سوزی میشوند از طرفی نور بسیار قوی هم ندارند پس بهتر است که از روشن کردن شمع اجتناب کنید. موقع قطع برق نیازی نیست روشنایی زیادی ایجاد کنید، میتوانید از یک فانوس روشن استفاده کنید.

 تمام کردن شارژ موبایل 

وقتی نمیتوانید تلوزیون نگاه کنید، یا نور کافی برای مطالعه وجود ندارد، تنها فکری که به سرتان خطور میکند بازی با گوشی و آی پد است اما بهتر است که برای ذخیره باتری آن را کنار بگذارید و فقط برای کار های مهم از آن استفاده کنید زیرا اگر باتری موبایل خود را تمام کنید، دیگر دسترسی به جایی ندارد. وقتی قطعی برق برای چند روز طول بکشد، در موارد اضطراری به گوشی خود نیاز خواهید داشت" اگر نمیتوانید در برابر بازی نکردن با گوشی مقاومت کنید، حداقل از یک پاور بانک استفاده کنید، تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنید.

از برق نکشیدن سیم ها و شارژر ها از داخل پریز برق

حتماً باید قبل از هر اتفاقی این سیم ها را از برق بکشید زیرا ممکن است زمانی که برق بیاید، یک جرقه ایجاد شود و مشکل بزرگی را به بار بیاورد و به دستگاه شما آسیب وارد کند. پس سعی کنید آن ها را از برق بیرون بکشید و مراقبت کافی را به انجام برسانید. اگر قطع برق طولانی شد حتما وسایل را از برق بکشید تا هنگام وصل شدن برق وسایل آسییب نبینند. "میتوانید وسایل را از برق بکشید یا از روش های پیشگیری استفاده کنید" طبق گفته ی کارشناس برق. از یک محافظ در پنل الکتریکی خود استفاده کنید، یا وسایل الکتریکی حساس را به کابل محافظت شده متصل کنید.

خاموش کردن کل لامپ ها

یادتان باشد که همه لامپ ها را خاموش نکنید. حتما باید یک لامپ در قسمتی از خانه روشن باشد تا هر وقت برق آمد، متوجه شوید.

 باز کردن بی دلیل در یخچال

وقتی در یخچال یا فریزر را باز میکنید، هوای خنک از آن خارج میشود و تا زمانی که برق وصل نشود ،هوای درون یخچال خنک نمیشود، در واقع هوای سرد داخل یخچال را به هدر می دهید و تا زمانی که برق نیاید و مدت زمانی نگذرد، یخچال و فریزر نمی توانند خنکی خود را تامین کنند. بهتر است در یخچال را تا حد امکان به غیر از موارد اضطراری باز نکنید تا مواد غذایی حداقل 4 ساعت در یخچال باقی بمانند پس به غیر از موارد ضروری، در یخچال را باز نکنید.

در فریزر را باز گذاشتن

مواد غذایی تمام انجماد، نزدیک به 48 ساعت در فریزر می مانند، اگر کامل منجمد نشده باشند، این زمان به 24 ساعت کاهش می یابد اینطور فکر کنید که مواد غذایی شما مثل بسته های یخ هستند. کل فریزر را عایق بندی کنید تا فضای خالی در دستگاه، برای خنک کردن باقی نماند برای طوفان آماده باشید، اگر فریزر شما خالی است، از شیشه های آب برای پر کردن آن استفاده کنید؛ میتوانید از کیسه های فریزر گالونی استفاده کنید، آنها را پر از آب کنید و در فریزر قرار دهید تا همه فضای فریزر پر شود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید