ترامپ اتهام‌ها علیه خود را خلافِ قانون خواند

کدخبر: ۳۹۰۴۰۴
وکلای مدافع رئیس جمهور پیشین ایالات متحده ادعا می کنند از آنجا که وی دیگر در سمت خود فعالیت نمی‌کند، استناد به بند قانونی استیضاح برای این مقام سابق «خلافِ قانون اساسی» آمریکا است.
ترامپ اتهام‌ها علیه خود را خلافِ قانون خواند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «بروس کاستور» و «دیوید شوئن» دو وکیل مدافع «دونالد ترامپ» چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده در خلاصه دعوی ۱۴ صفحه‌ای خود که روز سه شنبه به مجلس سنا ارائه کردند، بند قانونی استیضاح دونالد ترامپ را ناقض حقوق وی در فرآیند دادرسی خوانده و آن را به چالش کشیدند.

گفتنی است، مجلس نمایندگان تحت کنترل دمکرات‌ها در روز سیزدهم ژانویه و زمانی که ترامپ همچنان رئیس جمهور آمریکا بود، به بند قانونی استیضاح رأی موافق دادند، اما لایحه قانونی استیضاح تا هفته گذشته به مجلس سنا ارائه نشد. وکلای مدافع ترامپ می‌گویند که برگزاری نشست استیضاح در مجلس سنا اقدامی نامربوط و «آشکارا در تناقض با زبان صریح قانون اساسی است».

افزون بر آ ن، این وکلای مدافع مدعی شدند که تلاش‌ها برای ممنوعیت سرکار آمدن دوباره ترامپ تحت لوای اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی موضوعی «خارج از موضوع» است زیرا در این اصلاحیه، شرط برکناری رئیس جمهور از سمت خود تعیین شده است که این مورد نیز هم اکنون به دلیل سرکار نبودن ترامپ موضوعیت ندارد.

وکلای مدافع ترامپ همچنین با رد تمام خطاکاری‌های او، این واقعیت را به چالش کشیدند که دموکراتهای مجلس نمایندگان چندین اتهام را تنها در یک بند قانونی گنجانده‌اند و با عدم برگزاری نشست استماع یا دادن فرصت به ترامپ برای پاسخگویی او را از حقوق خود در فرآیند دادرسی محروم کرده‌اند.

گفتنی است، کنگره آمریکا ترامپ را به «تهییج شورش» از طریق طرح ادعاهایی اثبات نشده در خصوص بروز تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ و همچنین تشویق معترضان به «مبارزه تا پای مرگ» در روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ متهم کردند. در لایحه استیضاح ترامپ آمده است که این اقدامات وی به طور مستقیم به شورش و یورش معترضان به کنگره و اختلال در برگزاری نشست کنگره منتهی شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید