عجله مکرون برای لبنان؛ شمارش معکوس فرانسه آغاز شده است

کدخبر: ۳۹۱۶۰۲
منابع خبری از تلاش جدی فرانسه برای تشکیل دولت جدید لبنان و بستن این پرونده در کمتر از یک ماه پرده برداشتند.
عجله مکرون برای لبنان؛ شمارش معکوس فرانسه آغاز شده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رویکرد پاریس در قبال پرونده لبنان نشان می‌دهد که شمارش معکوس فرانسه برای تشکیل دولت آغاز شده است.

بر اساس گزارش روزنامه الجمهوریه نوشت:تلاش قاطع و جدی‌ از جانب فرانسه برای تشکیل دولت در لبنان طبق ابتکارعمل پیشنهادی این کشور در مدتی بسیار کوتاه و کمتر از یک ماه وجود دارد و پس از آن امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در ماه مارس به بیروت سفر خواهد کرد.

طبق گفته این منابع، رویکرد فرانسه در خصوص لبنان طی روزهای آتی شاهد تحرکات چشمگیری خواهد بود و با یک موضع واضح از سوی کاخ الیزه (ریاست جمهوری فرانسه) همراه خواهد بود. این تحرکات شامل ایجاد ارتباط با کشورهایی مانند آمریکا، ایران، مصر، امارات و همچنین عربستان است و احتمال داده می‌شود که ماکرون به منظور ورود مستقیم عربستان به پرونده ایجاد راه حل برای مشکل تشکیل دولت جدید لبنان و حمایت از دولت و نخست‌وزیر آن، به زودی به ریاض سفر کند.

این منابع همچنین تأکید کردند: ارتباط فرانسه با کشورهای مذکور باعث شده که فرانسوی‌ها نسبت به موفقیت در پرونده لبنان طبق ابتکارعمل کشورشان که چند ماهی است کنار گذاشته شده است و تشکیل دولت توسط سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف این کشور، خوشبین باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید