با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گرفت؛

تولید شفت فایبرکربنی با کاربرد در خطوط انتقال گاز و مایع فشار بالا

کدخبر: ۲۷۱۲۹۳
گروه بنگاه‌ها: مهندسان یک شرکت دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به تولید شفت فایبرکربنی پرکاربرد در خطوط انتقال گاز و مایع فشار بالا با هدف کاهش وزن و افزایش مقاومت بیشتر آن شدند.
تولید شفت فایبرکربنی با کاربرد در خطوط انتقال گاز و مایع فشار بالا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، روش معمول برای ساخت شفت‌های با کاربرد در خطوط انتقال گاز و مایع فشار بالا، مخازن ذخیره‌سازی و مخازن تحت فشار، استفاده از آلیاژهای فلزی از جمله فولادهای زنگ‌نزن و لوله‌هایی با خاصیت داکتیل است. از جمله چالش‌های اساسی در این بخش خوردگی و کاهش طول عمر بر اثر عوامل محیطی است. از همین رو شرکت توان محور آذین صنعت با روش استفاده از فایبرکربن در تولید شفت، موفق شد ضمن کاهش وزن و افزایش مقاومت بیشتر آن، مصرف انرژی را نیز پایین آورد و موجب حذف روش‌های تعمیر و نگهداری این شفت‌ها شود.

photo_2019-03-02_14-13-41

بر اساس این گزارش، شفت‌های فایبرکربنی مزایای بسیاری از جمله ایمنی بالا، عدم نیاز به جوشکاری، وزن پایین، مقاومت بسیار بالا، سهولت در نصب، طول عمر بالا و هزینه تمام شده پایین‌تر دارند. شفت‌های فایبرکربنی در برج‌های خنک‌‌کننده در موتورهای گیربکس برای انتقال انرژی در شرکت‌های فولاد، نیروگاه، پالایشگاه و پتروشیمی و به‌طور کلی هر مجتمع دارای برج خنک‌کننده کاربرد دارند.

به گفته ماریا اکبری‌نژاد، مدیر فروش شرکت توان محور آذین صنعت، این شرکت در چشم‌انداز بلند مدت خود به دنبال رسیدن به جایگاهی سرآمد و خوشنام در تولید شفت‌های فایبرکربن است. به طوری که محصولات و خدمات خود را با قیمت رقابتی، کیفیت مطلوب و در حداقل زمان ممکن ارائه کند. همچنین این شرکت قصد دارد با استفاده از نوآوری و فن‌آوری‌های نوین و سیستم‌های عملیاتی کارا به منظور ایجاد ارزش افزوده و کسب مزیت رقابتی پایدار در سطح جهانی، توانمندی‌های بازاریابی خود را به سطح بین‌المللی برساند. 

اکبری‌نژاد در ادامه درباره قابل رقابت بودن شفت فایبرکربن تولیدشده در این شرکت با مشابه خارجی آن گفت: این محصول صد درصد با مشابه خارجی خود قابل مقایسه است؛ زیرا از طریق مهندسی معکوس از محصول شرکت آمریکایی رکسنورد ساخته شده و قیمت آن نیز از مشابه خارجی کمتر است.

وی افزود: البته در حال حاضر وارد کردن مواد اولیه از الیاف کربنی به دلیل تحریم‌‌ها علیه ایران بسیار هزینه‌بر شده، اما در گذشته به دلیل قیمت پایین دلار، قیمت آن بسیار پایین‌تر از مشابه خارجی بوده است.

مدیر فروش شرکت توان محور آذین صنعت با اشاره به دیگر ویژگی محصول تولیدی این شرکت در مقایسه با مشابه خارجی آن گفت:  محصول شرکت ما حداقل تا 18 ماه پس از نصب دارای ضمانت پس از فروش است که این ضمانت در مورد مشابه خارجی آن وجود ندارد.

اکبری‌نژاد در پایان با اشاره به اینکه این شرکت در مرحله تولید انبوه از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کرده که این تسهیلات توانسته بخشی از چالش‌ها و مشکلات این شرکت را برطرف کند، تصریح کرد: تسهیلات صندوق موجب شد مهندسان شرکت تمامی مراحل را از ابتدای کار خود اجرایی کنند. به طور مثال زمانی که مهندسان شرکت با کمبود دستگاه بالانس شفت مواجه شدند، با کمک این تسهیلات توانستند این دستگاه را طراحی و تولید کنند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید