نیم سکه به 600 هزار تومان رسید

افزایش قیمت سکه طلا با بال های اونس و دلار

کدخبر: ۱۵۵۸۰۰
در حالی که امشب به وقت تهران ، بیانیه فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره آمریکا تا حد زیادی تکلیف قیمت اونس طلا را مشخص می کند ، در بازارهای جهانی اونس جهانی طلا با اندکی افزایش قیمت رو به رو شد. در بازار تهران نیز امروز روز پرماجرایی برای طلا و سکه بود و قیمت نیم سکه از 600 هزار تومان عبور کرد.
افزایش قیمت سکه طلا با بال های اونس و دلار

به گزارش اقتصادنیوز در کنار افزایش قیمت انواع سکه در بازار، افزایش قیمت نیم سکه بیشتر از بقیه جلب توجه کرد. نیم سکه طلا که مدت نسبتا زیادی در بازه قیمتی 590 هزار تومان مقاومت کرده بود دیروز تسلیم 600 هزار تومان شده و برای مدتی نیز با قیمت های 603 و 601 هزار تومان رو تابلو رفت. هر چند با رسیدن به قیمت 600 هزار تومان معاملات خرد تقریبا به حالت توقف درآمد و خریداران منتظر روزهای آینده شدند.

قیمت سکه طلا هم از صبح امروز وارد کانال یک میلیون و 440 هزار تومان شد و تحت تاثیر عوامل افزایشی در این بازه پیش رفت. در ساعت پنج عصر بنا بر اعلام اتحادیه طلا و جواهر قیمت هر سکه طلا طرح قدیم به یک میلیون و 446 هزار تومان رسید.

افزایش قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی و افزایش قیمت دلار در تهران مهمترین عواملی بودند که به افزایش قیمت طلا و یکه کمک کردند. اگر چه اونس طلا امروز در حدود 3 دلار افزایش قیمت از خود نشان داد اما همین میزان سیگنال های افزایشی را به بازار القا کرد. همچنین افزایش قیمت دلار به سطح 3930 تومان که حتی در ساعتی به 3950 تومان هم رسید، روند افزایش قیمت سکه را تسریع کرد. در حال حاضر نگاهی که در بین فعالان بازار طلا وجود دارد این است که قیمت سکه بیشتر از آنکه به اونس جهانی نگاه کند به قیمت دلار چشم دوخته است. 

در همین حال در مورد عوامل موثر بر قیمت اونس طلا در روزهای آینده ، موسسه سرمایه گذاری یو بی اس سوییس اعلام کرد: تقاضای طلای چین طی ماه های آینده با افزایش روبرو خواهد شد و این عامل می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی این فلز زرد در سال 2017 میلادی داشته باشد.

بر اساس این گزارش تحلیلگران موسسه یو بی اس تاکید کردند که چشم انداز ارزش یوان چین طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت و تقاضای طلا در بازار این کشور خواهد داشت.

دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا بارها از سیاست های ارزی و تجاری چین انتقاد کرده و پکن را به دستکاری در نرخ ارز متهم کرده است. بی ثباتی نسبت به اوضاع اقتصادی و نوسانات ارزی چین می تواند عامل مهمی در تقاضای طلا در بازار این کشور باشد. اگر روند نزولی قیمت طلا طی ماه های آینده ادامه یابد، تقاضای فیزیکی در بازار چین با رشد چشمگیری روبرو خواهد شد. کامرز بانک آلمان نیز در تحلیلی اعلام کرد که تقاضای طلای هند ماه گذشته با افزایش روبرو شده ولی تقاضای طلای این کشور از ابتدای امسال تا کنون با افت شدیدی روبرو شده و به پایین ترین سطح در 7 سال اخیر رسیده است. تحلیلگران این موسسه بر این باورند که تقاضای طلای هند در کوتاه مدت با افزایش چندانی روبرو نخواهد شد مگر آنکه دولت دهلی نو سیاست های مربوط به واردات طلا را تغییر دهد.

موسسه مالی و سرمایه گذاری میتسوبیشی نیز اعلام کرد که نرخ بهره واقعی عامل اصلی نوسانات قیمت طلا در سال 2017 میلادی خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید