شاخص کانال 1.4 میلیون را از دست میدهد؟

پیش بینی بورس فردا 21 مهر 1400؛فروشندگان کوتاه نمی آیند

کدخبر: ۴۴۶۸۵۵
اقتصادنیوز: معاملات روز چهارشنبه با توجه به رفتار بورس بازان در روز سه شنبه میتواند دوباره با برتری نسبی فروشندگان نسبت به خریداران دنبال شود. البته شکل گیری این موقعیت بستگی به تداوم تحرکات فروشندگان در سمت عرضه دارد.
پیش بینی بورس فردا 21 مهر 1400؛فروشندگان کوتاه نمی آیند

به گزارش اقتصادنیوز، شاخص های عملکردی بازار سهام در روز سه شنبه نشان میدهد فروشندگان همان رفتار ساعات پایانی روز دوشنبه را با شدت بیشتری انجام دادند. در این روز فروشندگان به تحرکات خود شدت بخشیدند و با فشار به سمت تقاضا، شاخص را با سقوط 2.6 درصدی معادل بیش از 39 هزار واحد مواجه کردند. شاخص کل بورس که نمایانگر شاخص سازها بودند، با فشار سمت عرضه روبه رو شدند. با تناسب و شدت بیشتر شاخص کل هم وزن نیز که نمایانگر کوچکترهای بورس بود، با فشار سمت تقاضا مواجه شدند.

در سایر شاخص های عملکردی، تعداد نمادهای دارای صف خرید 8.7 برابر تعداد نمادهای دارای صف فروش شد که سنبت به روز قبل بیش از 8 برابر شد. سرانه خرید و فروش حقیقی ها هم به تناسب روند ریزشی بازار، با شکاف بیشتری به نفع فروشندگان در جریان است. البته جریان نقدینگی به بازار سهام همچنان منفی و جریان نقدینگی به صندوق های با درآمد ثابت نیز مثبت ارزیابی شدند.

گمانه زنی های مربوط به تغییر احتمالی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار که با پیام تلگرامی محمدعلی دهقان دهنوی جنبه رسمیت یافته است، در سیگنال دهی تردید و انتظار بورس بازان موثر بود و این در حالی است که فعال شدن فروشندگان در بازار ارز، سیگنال منفی به سهام صادرات محور (دلاری) را به دنبال داشت و همین به نظر میرسد یکی از عوامل ناپایداری وضعیت کنونی بازار سهام شده است.

تغییرات مربوط به کامودیتی ها و بازار ارز که در مختصات کنونی، شرایط نزولی را برای شاخص بورس رقم زده است، ناپایدار ارزیابی میشود و این در حالی است که شرایط شرکت ها بنیادی و مطلوب توصیف میشود. بازار البته هنوز از این ناحیه توان و پتانسیل رشدی را درک نکرده و باید منتظر بود که شرایط ناپدار و شکننده فعلی تا چه سطعی دوباره شاخص را به عقب میراند.

معاملات روز چهارشنبه هم البته در همین چارچوب قابل بررسی و درک است؛ فروشندگان در روز پایانی دوباره میتوانند فعال ظاهر شوند و بازار را درگیر تحرکات خود کنند. از این حیث با توجه به چالش عرضه، چهارشنبه را باید همچنان روز فعال فروشندگان توصیف کرد. تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز هم تایید میکند فروشندگان به احتمال قوی دوباره موقعیت برتری را نسبت به خریداران در بازار سهام خواهند داشت.

  • 2
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید