رای به تَکرار روحانی

کدخبر: ۱۶۸۸۷۸
روزنامه آفتاب یزد نوشت : شاید آیندگان از او به عنوان تنها ترین سردار، نام ببرند. چراکه این روزها در حال پیکار با کسانی است که برای نیل به قدرت از هر ابزاری بهره می‌جویند، اما او تنها سرمایه‌اش مردمانی هستند که به صورت «خودجوش» نه «اتوبوسی» به استقبالش می‌روند و بانگ حمایت از او را سر می‌دهند. همین حضور خالصانه ، تبدیل به نیروی محرکه ای شده است برای نبرد با صورتگری که این روزها به جای بازگویی حقیقت و آنچه که کشور با آن رو به رو است، نقش مار می‌کشد و بر چهره جامعه رنگ سیاه می‌پاشد.
رای به تَکرار روحانی

از همین روی می‌توان پیش بینی کرد، تاریخ نام حسن روحانی را به عنوان تنهاترین کاردار جمهوری اسلامی در صفحات خود می‌نگارد. پیشتر هم محمدرضا خاتمی، روحانی را تنها ترین رئیس جمهوری ایران خوانده بود که تنها دلگرمی اش مردم کشورش هستند. حال در کمتر از 48 ساعت مانده به روز تعیین سرنوشت سپهر سیاسی ایران، حسن روحانی خود با صدایی رسا اذعان کرد «دلم به هواداری شما مردم خوش است» و گفت که تنها پشتوانه اش ملتی هستند که خرداد 76 پای صندوق‌ها‌ی رای حاضر شدند ، در خرداد 92 هم نام او را در برگه‌ها‌ی رای خود نوشتند و امروز هم بدون برخورداری از تریبون‌ها‌ی رسمی و با پرداخت هزینه‌های انسانی به حمایت از او می‌پردازند. درحالی‌که رقیب با سیطره بر سازمان صدا و سیما و با بیان وعده‌ها‌یی چون سه برابر کردن یارانه‌های نقدی، به امید ساندیس و سیب زمینی مردم را گرد خود جمع می‌کند.

****

سنگ‌ها‌یی که پرتاب کردند

روز گذشته حسن روحانی در جمع مردم زنجان که نه به وسیله اتوبوس در ورزشگاه انقلاب این شهر تجمع کرده بودند و نه به امید ناهاری مفصل به استقبال روحانی رفته بودند، سنگ اندازی‌ها‌یی که در طول مسیر پر سنگلاخ انتخابات از جانب رقیبانش انجام می‌شد را برشمرد؛ از رویکرد صدا و سیما، به‌عنوان بزرگترین تریبون کشور گرفته تا موج سواری بر سند 2030 یونسکو و سوء استفاده از عقاید مذهبی مردم.

*****

Z سند 2030: این سند، برنامه آموزشی است و بخشی از برنامه کلان سازمان ملل متحد برای توسعه پایدار کشورهای عضو این سازمان است و در آن توصیه شده که همه کشورهای عضو این سازمان امکاناتی برابر در زمینه آموزش فراگیر و فارغ از تبعیض جنسیتی، قومی و نژادی و سن و سال شهروندان را تا سال ۲۰۳۰ فراهم کنند. پذیرش برخی از مواد آن از سوی دولت موجب شده است تا حامیان رقبای حسن روحانی با تحریف آن و تغییر بندهای این سند و همچنین پخش شبنامه‌هایی بخواهند دولت را به ورطه نابودی بکشانند و در این راه هم 

خط قرمزی برایشان وجود ندارد و حتی معلمان را هم متهم به ترویج فحشا کرده‌اند! برهمین اساس روز گذشته حسن روحانی خطاب به حامیان رقیب گفت: «چرا به معلمان توهین می‌کنید. شما به دروغ می‌گویید ضد عفت و حجاب به بچه‌ها درس می‌دهند. شرم و خجالت کجا رفت؟» محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت نیز روز گذشته دراین‌باره واکنش نشان داد و عنوان کرد: «مقام معظم رهبری هفته گذشته درباره سند ۲۰۳۰ توصیه‌ها‌یی فرمودند و طبیعی است که نظر معظم له برای دولت مهم است. پیگیری لازم صورت گرفت و برای عمل به منویات ایشان قرار شد تا رفع ابهامات درباره سند ۲۰۳۰ هرگونه فعالیتی درمورد آن در ایران متوقف شود. اما آنچه غیر معمول است این است که عده‌ای برای پیشبرد اهدافشان تلاش کرده اند این مسئله را مصادره به مطلوب کنند و نگاهی را ترویج کردند که حقا نادرست است. شما شبنامه‌هایی دیده‌اید که در آن نوشته اند دولت سندی را مخفیانه بدون ارجاع به مجلس امضا کرده و در آن مسائلی که انسان شرم می‌کند درباره آنها صحبت کند مطرح شده است. چون این مسئله انتخاباتی نیست از رسانه ملی درخواست می‌کنم این صحبت‌ها را منتشر کنند تا تشویش اذهان برطرف شود.»

Z صدا و سیما: مشخص نیست دقیقا رسانه ای که تنها نام ملی‌بودن را به دنبال خود یدک می‌کشد، می‌خواهد به کجا برسد. اما آنچه مبرهن است آن است که این روزها صدا و سیما به عنوان بزرگترین نهاد حکومتی در کشور تبدیل به ستاد انتخاباتی اصولگرایان شده است. این اتفاق را می‌توان از تمایز رفتارش با حسن روحانی نسبت به رقیبش دریافت. سانسور 5 دقیقه ای مستند حسن روحانی، بازتاب سخنرانی کاندیداها به گونه ای که به انعکاس عادی‌ترین بخش‌ها از سخنرانی‌‌های حسن روحانی می‌پردازد درحالی که نطق‌ها‌ی آتشین و تند و تیز و شعارهای دفاع از محرومان و توزیع یارانه 250 هزار تومانی رقیب را پوشش گسترده می‌دهد. پخش مستند و برنامه‌ها‌ی گفتگو محور ضد دولتی هم که دیگر امری مسبوق به سابقه است و اگر در کنداکتور برنامه‌های صدا و سیما چنین ساخته‌ها‌یی مشاهده نشود، باید ابراز تعجب کرد. اما روز دوشنبه به دنبال انصراف محمدباقر قالیباف از کاندیداتوری به نفع ابراهیم رئیسی، رسانه ملی برای رئیسی سنگ‌تمام گذاشت و بیانیه قالیباف را در پربیننده ترین ساعت پخش برنامه‌ها‌یش، به صورت زیر نویس هنگام نمایش یکی از سریال‌ها‌ی 

تلویزیونی منتشر کرد و پس از آن هم همایش روز گذشته رئیسی در مصلی را به صورت زیر نویس درج نمود. طنز تلخ ماجرا آنجایی است که روز گذشته اسحاق جهانگیری به نفع حسن روحانی از ادامه راه انتخابات انصراف داد اما زیر نویس صدا و سیما تنها به اعلام کناره گیری جهانگیری اکتفا کرد و خبری از اینکه او به نفع روحانی انصراف داده است، را بیان نکرد. در همین راستا هم روزگذشته حسن روحانی تنها به گفتن یک گزاره درباره صدا وسیما اکتفا و عنوان کرد: «صداوسیمایی که کارمندان زحمتکشی دارد گرفتار یک باند سیاسی شده است.»

Z یارانه: دروغ یکی از حربه‌هایی است که رقبای حسن روحانی با بهره‌گیری از آن درصدد حذف رئیس دولت یازدهم هستند. روز گذشته روحانی پرده از یکی از این دروغگویی‌ها‌ی آنها برداشت و گفت: «چرا در روستاها به روستاییان شریف ما می‌گویید به روحانی رای ندهید چون یارانه شما قطع می‌شود. چرا دروغ می‌گویید.» حامیان رقیب روحانی در حالی از قطع یارانه روستاییان سخن گفته‌اند که احتمالا در مقابل وعده سه برابر شدن یارانه رابه آنها داده اند! وعده ای که قاطبه اقتصاددانان بر غیرعملی شدن آن اذعان دارند و حتی مصطفی میرسلیم کاندیدای اصولگرای انتخابات هم عنوان کردکه سه برابر شدن یارانه‌ها‌ امکان تحقق ندارد.

Z ناهار چرب: هنوز هم همان رویه اصولگرایان در انتخابات 88 یعنی اقناع مردم از طریق ساندیس و سیب زمینی ادامه دارد و استمرار این راه هم گویا از جانب حامیان یک کاندیدای خاص صورت می‌گیرد؛ آن هم از طریق ناهار‌دادن به...! تاجایی که حسن روحانی در این باره گفت: 

«... به آنها ناهار ندهید. ایران همین سه چهار روز نیست.» Z هواداران اتوبوسی: طی روزهای گذشته تصاویری از اتوبوس‌های منقش به عکس کاندیدای اصولگرایان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و صحت و سقم آن در روز سخنرانی او در میدان نقش جهان اصفهان تایید گشت. این اتوبوس‌ها در ایام انتخابات وسیله ایاب و ذهاب حامیان او هستند که نه به دلخواه و به صورت خودجوش که به شکل دستوری و اقناعی در مراسم‌ها‌ی سخنرانی او برای نمایش تعدد جمعیت حاضر می‌شوند. روحانی در سخنرانی روزگذشته اش هم به این موضوع اشاره کرد و در این باره گفت: «با اتوبوس مردم را جمع نکنید. اخلاق و صداقت کجا رفت؟ مگر رهبر انقلاب نفرمود مر قانون. قانون کجا رفت. مگر رهبر انقلاب نفرمود حق الناس. حق الناس کجا رفت؟»

****

انتخاب میان وکیل و قاضی

حال تنها 48 ساعت تا برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و انتخاب میان کسی است که تنها پشتوانه اش آحاد ملت ایران هستند با فردی که از هر گونه امکاناتی در نظام بهره برده است تا کلید پاستور را از حسن روحانی بستاند. خود روحانی در این باره گفته است که « با رای‌تان به روحانی قدرت بازو بدهید. من نمی‌خواهم از شورای نگهبان درخواست کنم که نظارت کند. جوانان شما نظارت کنید.» تکلیف آنهایی که یک بار به حسن روحانی در بیست و چهارم خردادماه 92 رای دادند که روشن است و آنها بی شک به خاطر مشاهده ثمر آراء خود بار دیگر در پای صندوق‌ها‌ی رای حاضر می‌شوند. این وسط باید با کسانی که هنوز برای شرکت در انتخابات تصمیمی ندارند و در طوفان حوادث، ناامید از آینده کشورشان شده‌اند، به گفتگو نشست و از گزینشی حرف زد که میان یک وکیل و یک قاضی صورت خواهد گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید