هشدار جدی لاریجانی به اروپا: مکانیزم ماشه استفاده شود، این طرف هم ماشه وجود دارد

کدخبر: ۳۱۴۳۱۸
اقتصادنیوز: رئیس مجلس در پاسخ به تهدید اروپایی ها درباره استفاده از مکانیزم ماشه علیه ایران گفت: این مکانیزم ماشه اگر استفاده شود حتما در این ور هم ماشه وجود دارد و ایران هم مجبور است در تعهداتش نسبت به آژانس تجدیدنظر کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، علی لاریجانی، رئیس مجلس در ادامه نشست خبری با اهالی رسانه در پاسخ به سوالی درباره کاهش تعهدات برجام و استفاده از مکانیزم ماشه علیه ایران که اخیرا از سوی برخی کشورهای اروپایی مطرح شده است، گفت: نمی دانم بگویم که نمی خواهند، بعضی ها می‌گویند ما نمی توانیم. برخی هم در داخل کشور معتقدند اینها راست می گویند ولی نتیجه اش برای ما یکی است. ما ما باید از نفع برجام استفاده می کردیم ولی نکردیم. 

وی گفت: برای این معادله باید راه حل پیدا می کردند. برخی کشورها تکاپوهایی دارند اما نمی دانم چقدر به نتیجه برسند.

لاریجانی درباره تهدید ایران به استفاده از مکانیزم ماشه، گفت: این مکانیزم ماشه اگر استفاده شود حتما در این ور هم ماشه وجود دارد و ایران هم مجبور است در تعهداتش نسبت به آژانس تجدیدنظر کند. 

وی گفت: اگر فکر می کنند این روش مفید است اینکار را بکنند. عقلایی این است که اگر عنصر نامطلوبی مقررات را زیرپا می گذارد بقیه جلوی او را بگیرند. اگر امریکا زیر بار تعهد زده است، قانعش کنند به تعهدات بازگردد. یک سال و خورده ای صبر کردیم،  نمی توانیم بایستیم. معتقدم همچنان راه دیپلماسی و گفتگو باز است ولی این حرف های گستاخانه نباید نسبت به ایران بزنند.

رییس مجلس همچنین در پاسخ به اینکه حضور نداشتنش در مجلس آینده چه تاثیری بر مصوبات خواهد داشت و آیا برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می شود؟ توضیح داد: من هم فرزند کوچک و جزو نمایندگان هستم، احساس نمی کنم نبود من خلایی را ایجاد کند و الان می بینم در نمایندگان افرادی هستند که در این سمت می توانند کارهای اساسی انجام دهند و این عرصه خالی نیست.

وی گفت: اینکه مخالفان موضوعاتی را مطرح می کنند، ان شاالله حجت شرعی دارند، دشمن هم که نیستیم و همه در این نظام در حال فعالیت هستیم.

او ادامه داد: ما این انقلاب را حق می دانیم و باید در هر زمان آماده خدمت به آن باشیم، در مورد ریاست جمهوری هم برنامه ای ندارم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید