رسولی: راهبرد اصلاح‌طلبان تحریم انتخابات مجلس نیست اما...

کدخبر: ۳۲۱۹۱۸
اقتصادنیوز: رییس ستاد انتخابات شورای عالی اصلاح‌طلبان گفت: راهبرد اصلاح‌طلبان تحریم انتخابات مجلس نیست.

به گزارش اقتصادنیوز، حسن رسولی رییس ستاد انتخابات شورای عالی اصلاح‌طلبان درباره راهبرد اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو به روزنامه اعتماد گفت: راهبرد جریان اصلاحات تحریم نیست. راهبرد ما حضور در استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه‌ای است که نامزدهای اصلاح‌طلب تاییدصلاحیت شده و واجد شرایط و معیارهای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان باشند و از این طریق امکان انتخاب‌گری برای پایگاه‌های رای جریان اصلاحات فراهم باشد. طبعا در حوزه‌هایی که فاقد نامزد اصلاح‌طلب تایید صلاحیت‌شده باشیم و این کاندیداها در مراحل بعدی هم توسط شورای نگهبان تایید نشده و در این حوزه‌ها تغییری در وضعیت بررسی صلاحیت‌ها ایجاد نشود، عملا امکان ارایه لیست برای جریان اصلاحات وجود ندارد. این راهبردی است که از مدت‌ها پیش در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان مطرح شده است و قرار بر این است که همین راهبرد در انتخابات مجلس یازدهم اجرا ‌شود.

*به عنوان رییس منتخب ستاد مرکزی انتخاب اصلاح‌طلبان انتظار دارم که مراجع عالیه نظام همچون سران سه قوه، شورای عالی امنیت ملی، وزیر کشور که مجری انتخابات است و در راس همه این نهادها و اشخاص، مقام معظم رهبری که در نماز جمعه کمافی‌السابق مشارکت حداکثری را عامل تحکیم، تقویت و مشروعیت نظام اعلام کردند، در فرصت باقیمانده، شورای نگهبان به گونه‌ای تجدیدنظر کند که شاهد آرایش انتخاباتی متنوع و حضور همه نامزدها از گروه‌های فکری داخل نظام را داشته باشیم.

*راهبردهای سیاسی جریان اصلاحات متاثر از شرایط اجتماعی و سیاسی در هر مقطع انتخاباتی است. شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان که از دبیران کل و اعضای ارشد احزاب اصلاح‌طلب تشکیل شده است، برای انتخابات پیش رو، راهبرد ارایه لیست کاملا اصلاح‌طلب را تصویب کرده بود و ائتلاف با سایر جریان‌های غیر اصلاح‌طلب باتوجه به وضعیت ردصلاحیت‌ها و جهت ارتقای کیفی سطح مجلس و فراکسیون اصلاح‌طلبان در دستور کار ستاد مرکزی اصلاح‌طلبان قرار ندارد.

*جریان اصولگرا امروز برخلاف تبلیغات خود، به‌ لحاظ همگرایی و انسجام وضعیت مطلوبی ندارد. امیدوارم جریان اصلاحات هم همچون انتخابات گذشته با انسجام به پیروزی برسد اما درمورد اصولگرایان باید بگویم که در صورت تداوم این وضعیت بعید است که بتوانند به اجماع برسند؛ به بیان دیگر با توجه به تفاوت آرا و اختلافات جدی که اصولگرایان میان خود دارند، بعید می‌دانم که بتوانند به لیستی واحد و یکپارچه برسند.

*اوضاع سیاست‌های داخلی ایران از نظر من قابل پیش‌بینی نیست. بنابراین پاسخ دادن به این پرسش، دستکم در شرایط کنونی برایم دشوار است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید