اعلام آمادگی آمریکا برای حضور در نشست ۱+۵ و ایران

کدخبر: ۳۹۳۹۵۸
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از آمادگی این کشور برای حضور در نشست گروه ۱+۵ و ایران به منظور بحث درباره مسیر دیپلماسی برنامه هسته‌ای سخن گفت.
اعلام آمادگی آمریکا برای حضور در نشست ۱+۵ و ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ند پرایس روز پنج‌شنبه پس از بیانیه چهارجانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان که با موضوع اصلی برجام برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: ایالات متحده آمریکا دعود نماینده اتحادیه اروپا را برای حضور در یک نشست گروه ۱+۵ با ایران به منظور بحث درباره یک مسیر دیپلماسی نسبت به برنامه هسته‌ای ایران خواهد پذیرفت.

وزرای امور خارجه فرانسه، آلمان، انگلیس و ایالات متحده آمریکا صبح پنج‌شنبه برای دومین بار پس از انتخاب آنتونی بلینکن (به‌عنوان وزیر خارجه آمریکا) به صورت مجازی تشکیل جلسه دادند تا درباره ایران و سایر مسائل مهم رایزنی کنند.

این بیانیه می‌افزاید: تروئیکای اروپایی و آمریکا علاقه‌مندی خود را برای حفظ نظام عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای و اطمینان از اینکه ایران هرگز به توسعه سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند ابراز کردند. 

بر پایه این بیانیه، برجام دستاورد کلیدی دیپلماسی چند جانبه گرایی خوانده شد و تروئیکای اروپایی از تمایل آمریکا برای بازگشت به دیپلماسی با ایران و از سرگیری گفت‌وگوهای عمیق با سه کشور اروپایی استقبال کردند.

در ادامه بیانیه یادشده می‌خوانیم که وزرای امور خارجه تروئیکای اروپایی و آمریکا درباره بازگشت کامل ایران به برجام به عنوان یکی از اهداف مشترک گفت‌وگو کرده و در این زمینه «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفته است که اگر ایران به اجرای تعهداتش در این توافق بازگردد، آمریکا نیز اقدام مشابهی را صورت خواهد داد و آمادگی دارد تا آخر رایزنی‌ها با ایران تعامل کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید