استقبال تروئیکای اروپایی از آمادگی آمریکا برای رایزنی درباره برجام

کدخبر: ۳۹۳۹۳۰
وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام روز پنجشنبه در آستانه برگزاری نشست مشترک با همتای آمریکای تصریح کردند که از آمادگی دولت جدید واشنگتن برای بحث درباره ایران استقبال می‌کنند.
استقبال تروئیکای اروپایی از آمادگی آمریکا برای رایزنی درباره برجام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن در توئیتر وزارت امور خارجه آلمان منتشر شد آمده است که تروئیکای اروپایی به تلاش‌ها برای حفظ برجام ادامه می‌دهند و تمام گزینه‌ها را در این زمینه مورد بررسی قرار خواهند داد.

بر پایه این گزارش آنها بدون اشاره به تعلل خود در برجام و نقض این توافق و قطعنامه ۲۲۳۱ از سوی آمریکا، از ایران خواسته‌اند تا از کاهش بیشتر تعهداتش در این توافق خودداری کند.

جمهوری اسلامی ایران قصد دارد تا پنجم اسفند ماه اقدامات داوطلبانه تحت برجام را در چارچوب قانون لغو تحریم‌ها متوقف کند. مجلس شورای اسلامی ۱۱ آذرماه گذشته با تصویب این قانون دولت را مکلف کرد که در صورت ادامه‌ تحریم‌های آمریکا، همکاری با آژانس را محدود کرده و گام‌های بیشتری را در خصوص کاهش تعهداتش ذیل برجام بردارد.

بر اساس ماده ۶، «دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است بر اساس بندهای ۳۶ و ۳۷ برجام، ظرف مدت ۲ ماه از تصویب این قانون، دسترسی‌های نظارتی فراتر از پروتکل الحاقی بر اساس برجام را متوقف کند.»

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین اعلام کرد که نامه توقف اجرای اقدامات داوطلبانه ایران دوشنبه تحویل مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی شده است.

وزرای امور خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه به عنوان اعضای اروپایی برجام امروز (پنجشنبه) در پاریس گرد هم آمده تا با وزیر امور خارجه آمریکا که به صورت ویدیوکنفرانس شرکت خواهد کرد درباره آینده این توافق رایزنی کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید