ورود شورای شهر تهران به ماجرای سفرهای خارجی مدیران شهرداری

کدخبر: ۶۴۹۳۹۱
اقتصادنیوز: اعضای شورای شهر تهران نسبت به نظافت میادین میوه و تره بار،عدم تشکیل جلسات کمیسبون ماده ۳۸ و بی توجهی شهرداری به تذکرات اعضای شورا تذکر دادند.
ورود شورای شهر تهران به ماجرای سفرهای خارجی مدیران شهرداری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، مهدی اقراریان در جلسه امروز شورای شهر تهران  با بیان اینکه متأسفانه شهرداری تهران به تذکرات بنده بی توجه است و پاسخ مناسب نمی دهد، گفت: ما در تذکر شماره ۷۷ خواستیم گزارش جذب نیرو را ارائه دهد که این گزارش به ما و کمیته منابع انسانی ارائه نشده و این در حالیست که تذکر ما پیرو ماده ۸۳ داده شده است.

او افزود: تذکر در مورد ودیعه مسکن به مدیران نه تنها پاسخ داده نشده بلکه هیچ صحبتی نیز در مورد آن صورت نگرفته و از رئیس شورا می خواهیم در این خصوص پیگیری های لازم را داشته باشد.

اقراریان همچنین تصریح کرد: تابلوهای شهری آنچنان که شایسته است در گرامیداشت شهدای خدمت به کادر پرواز نپرداخته است.

خبر مرتبط
توضیحات شهرداری درباره تخریب یک بیمارستان تاریخی در کرمانشاه

اقتصادنیوز: معاون شهرسازی شهرداری منطقه چهار کرمانشاه درباره حکم تخریب بیمارستان تاریخی مسیح کرمانشاه و اظهارات میراث فرهنگی توضیح داد.

وی با اشاره به ماده ۱۴، ۱۵ و ۱۶ قانون تعارض منافع، خاطرنشان کرد: بر اساس بند سوم، نظارت بر حسن اجرای مصوبات از وظایف شهرداری است. بر اساس بند ۱۴ شهرداری باید گزارش علت، ضرورت سفر، مقصد سفر، هزینه های سفر و طول مدت سفر در تمامی سفرهای خارجی مدیران و کارکنان را حداکثر سه هفته پس از سفر منتشر کند و در اختیار عموم قرار دهد.

اقراریان تأکید کرد: کسانی که به سفرهای خارجی می روند باید این گزارش را ارائه دهند که سفر آنها چه دستاوردی داشته است. در غیر این صورت باید رسیدگی به تخلفات صورت بگیرد.

خبر مرتبط
سازمان آتش نشانی شهرداری تهران: هیچ حادثه‌ای در مراسم تشییع امروز رخ نداد

اقتصادنیوز: سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: علیرغم ازدحام جمعیت در مراسم تشییع پیکر رییس جمهور شهید و همراهانشان در پایتخت امروز هیچ حادثه‌ای نداشتیم.

وی با بیان اینکه هادی حق بین، صادق خیرخواه، مهدی صداقتی و عباس شعبانی از مدیران شهرداری به ترکیه سفر کرده اند، گفت: این مدیران گزارشی از سفر خود ارائه نکرده اند که بنده به عنوان تذکر آن را مطرح می کنم.

رئیس کمیته نظارت شورا گفت: اگر شهردار به تذکر شماره ۸۳ ما پاسخ ندهد بنده طرح سوال از شهردار را به ریاست شورا اعلام خواهم کرد.

نرجس سلیمانی هم در تذکری با بیان اینکه سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار می تواند در عملکرد و نظارت بر میادین و بازارها اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: در بازدیدها وضعیت ناهنجاری در جمع آوری پسماند و ایجاد بوی نامطبوع در بازارها شاهد هستیم که همه پسماندهای داخلی نیستند بلکه ضایعات برخی غرفه ها نیز وجود دارد.

سلیمانی افزود: باید بازار به طور دقیق و منظم ضایعات کمتری در بسته بندی ها داشته باشد و ورود ضایعات به غرف که منافی با بهداشت میادین و خلاف قانون است آن چیزی است که نگران کننده است که تاثیر زیادی بر افزایش حیوانات موذی از جمله موش ها داشته و در فصل گرما می تواند کلونی موش ها را افزایش دهد.

وی همچنین تصریح کرد: عدم توجه به پسماند و جمع آوری آن بیماری های واگیردار ایجاد می کند و این یکی از گلایه مندی های حاضران در میادین تره بار است. بنده پیش از این در مورد بی کیفیت بودن آسفالت در معابر نسبت به بزرگراه ها تذکر داده ام و در این میادین نیز باید به کیفیت آسفالت توجه شود.

سلیمانی با بیان اینکه میدان مرکزی یک فضای زنده است و برای تبدیل شدن به سرمایه پویا نیاز به برنامه ریزی دارد، یادآور شد: بلاتکلیف گذاشتن اصناف مستقر در میدان به دلیل عدم انجام وظایف توسط شهرداری تهران که نمی دانیم به دلیل عدم تجربه کافی و یا سوء مدیریت است، درست نیست و ضرورت دارد در مورد آن چاره اندیشی شود.

محمد آخوندی نیز در این جلسه گفت: یک ماه آینده روزهای مهمی برای کشور است و قرار بر این است دولتی جدید مستقر شود. فضای همدلی موجود در کشور باید در روزهای آینده نیز به نحوی مطلوب حفظ شود و افراد اصلی در این زمینه سیاستمداران هستند و باید بدانند که فضای انتخاباتی نباید اجازه دهد که کشور به حاشیه برود.

آخوندی با بیان اینکه باید به گونه ای عمل کنیم که صدای همدلی از شورا خارج شود، تصریح کرد: شهید رئیسی همواره تلاش می کرد که با دوری از اختلاف به کار برای مردم بپردازد. در مناظره ها دیدیم با اینکه شهید رئیسی اطلاعات زیادی داشت، اما هیچ استفاده ای از آن نکرد. علت محبوبیت ایشان عمل به سخنانی است که در این روزها فیلم آن منتشر شده است.

میثم مظفر هم  با بیان اینکه امیدواریم اتفاق تلخ شهادت رئیس جمهور باعث قدردانی از افراد شود، اظهار کرد: کمیسیون ماده ۳۸ حل اختلافات معاملات فی ما بین شهرداری و افراد حقیقی و حقوقی با حضور نماینده فرمانداری و شهرداری تشکیل می شود و اختلافات را حل و فصل می کند.

وی افزود: جلسات به صورت دو هفته یک بار و یا هفتگی به دلیل وجود پرونده های سنواتی برگزار می شود اما متأسفانه دو ماه است که این کمیسیون در هیچ یک از شعب سه گانه جلسه ای برگزار نکرده و دلیل این است که شهرداری اعلام کرده دبیرخانه از معاونت مالی و اقتصاد شهری به مرکز حقوقی منتقل شود.

مظفر تأکید کرد: به نظر می رسد انتقال دبیرخانه درست نباشد چراکه نماینده مرکز حقوقی به عنوان عضو غیرمستقیم در جلسه حاضر می شود. اینکه دبیرخانه در موازنه نابرابر قدرت زیر نظر مرکز حقوقی قرار بگیرد اتفاق مدبرانه ای نیست. از شهردار تهران می خواهم شخصا ورود کند. بهتر است دبیرخانه زیر نظر معاونت باشد و از وقفه بیشتر جلوگیری شود.

زهرا شمس احسان  هم در این جلسه یاد آور شد: طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با کارشناسی های دقیق برای ارتقاء کیفیت زندگی آنها در سال ۱۴۰۱ به تصویب شورا رسیده و پس از ۱۶ ماه شاهد عملیاتی شدن آن نیستیم.

وی افزود: اقداماتی که انجام نشده باعث نگرانی زنان سرپرست خانوار شده است. روند پیاده سازی این طرح مهم به طور کامل متوقف شده و این در حالیست که یکی از موارد مهم در طرح استفاده از گروه های میان رده است.

شمس احسان با بیان اینکه مشکلات زنان سرپرست خانوار و گلایه مندی های آنها با عدم اجرای طرح افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: با توجه به جایگاه بالای زنان در نظام مقدس جمهوری اسلامی درخواست می شود جلسات شورای سیاست گذاری طرح به طور منظم برگزار و موانع بررسی شود.

وی تأکید کرد: دستورالعمل های این طرح باید به تمام دستگاه های مسئول ارائه و گزارش اقدامات صورت گرفته به شورا ارائه شود. امیدواریم گامی اساسی برای رفع معضلات زنان سرپرست خانوار و ارتقاء کیفیت زندگی آنها برداشته شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی