با موسسه مهاجرتی صباپلن تحصیل داروسازی در کانادا را بهتر تجربه کنید

کدخبر: ۴۶۴۱۷۲
از نظر کانادایی‌ها حرفه داروسازی یکی از مورد اعتمادترین مشاغل در این کشور است.
با موسسه مهاجرتی صباپلن تحصیل داروسازی در کانادا را بهتر تجربه کنید

 بیماران و پزشکان برای مهارت و دانش داروسازان ارزش بسیار زیادی قائل هستند و در درمان بیماری‌ها به مشاوره تخصصی آن‌ها اعتماد می‌کنند. آن‌ها برای کسانی که به تحصیل داروسازی در کانادا می‌پردازند، احترام زیادی قائل هستند. در ادامه در مورد تحصیل داروسازی در کانادا بیشتر خواهیم پرداخت، پس لطفا با ما همراه باشید.

داروساز کیست؟

داروساز فردی است که تخصص خاصی در درک خواص، تأثیرات و استفاده از داروها دارد. او به بیماران توصیه می‌کند تا مراقبت‌های دارویی خود را به درستی انجام دهند. همچنین او سعی دارد با توجه به دانشی که درباره اثر داروها دارد، برای دریافت بیشترین مزیت، اثرات جانبی و یا ناچیز داروها و اجتناب از تداخلات دارویی به افراد توضیح دهد.

داروساز در کانادا

چگونه در کانادا یک داروساز شویم؟

برای تحصیل داروسازی در کانادا و تبدیل شدن به یک داروساز حرفه‌ای به موارد زیر نیاز دارید.

• مدرک لیسانس یا دکترای داروسازی از یکی از 10 دانشگاه برتر کانادا

• تکمیل تحصیلات خود از طریق قبولی در آزمون داروسازی کانادا (PEBC)

• کسب تجربه عملی از طریق کارآموزی

• تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی

چرا باید به تحصیل داروسازی در کانادا بپردازیم؟

رشته داروسازی به افراد دانش و درک عمیقی در مورد پزشکی می‌دهد. شما به عنوان یک داروساز مرجع، تلقی می‌شوید چرا که اولین فردی هستید که بیمار برای کسب اطلاعات در مورد بیماری خود به آن مراجعه می‌کند. همچنین تحصیل در کانادا فرصت‌های مطالعاتی و تحقیق و توسعه بسیار عالی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

تحصیل داروسازی در کانادا به شما این فرصت را خواهد داد که به طور مداوم اطلاعات، دانش و مهارت خود را این زمینه به‌روز کنید و آن را بهبود ببخشید.

علاوه‌براین پس از پایان تحصیلات، شما می‌توانید به‌عنوان یک پژوهشگر، رابط پزشکی، داروشناس و غیره مشغول به کار شوید.

کانادا

بهترین دانشکده‌های داروسازی برای تحصیل در کانادا

اگر شما مایل به مهاجرت و تحصیل در کانادا هستید، باید بدانید که بدون شک بهترین تصمیم را گرفته‌اید چرا که در هیچ جا به جز کانادا از تحصیل و آموزش لذت نمی‌برید. افرادی که به‌عنوان یک خارجی برای تحصیل به کانادا می‌آیند بسیار راضی هستند چرا که می‌توانند استاندارد بالایی از آموزش را در این کشور تجربه کنند. 

بهترین دانشکده‌های داروسازی کانادا

در ادامه ما سعی می کنیم برای راهنمایی شما بهترین دانشکده‌های داروسازی را برایتان معرفی کنیم:

دانشگاه تورنتو

این موسسه دولتی در سال 1827 تاسیس شد. بیشتر دانشجویانی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند در مقطع کارشناسی ارشد قرار دارند. این دانشگاه به دلیل کیفیت بالای آموزشی که دارد یکی از معتبرترین مدارک را ارائه می‌دهد.

دانشگاه مک‌گیل

این موسسه دولتی در سال 1821 تاسیس شد و در کبک قرار دارد. برای اینکه بتوانید در این دانشگاه تحصیل کنید باید کاملا به زبان انگلیسی مسلط باشید. دانشکده پزشکی این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین‌ها در کانادا است و با چندین بیمارستان نیز در ارتباط مستقیم قرار دارد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

این موسسه دولتی در سال 1908 تاسیس و در سال 1915 افتتاح شد. با تحصیل در این دانشگاه بعد از اتمام تحصیلات خود، شما می‌توانید به‌عنوان یک داروساز به راحتی شغل مناسبی بیابید.

دانشگاه دالاهو 

این دانشگاه قدیمی‌ترین موسسه تحقیقاتی کانادا است. کیفیت آموزش در این دانشگاه به قدری بالا است که همه افراد خواهان تحصیل در اینجا هستند. اگر شما قصد تحصیل داروسازی در کانادا را دارید، این گزینه بدون شک بهترین انتخاب شما خواهد بود.

دانشگاه مانیتوبا

اگر می‌خواهید برای تحصیل در کانادا بهترین دانشکده داروسازی را انتخاب کنید، قطعا باید به سراغ دانشگاه مانیتوبا بروید. برنامه‌های دانشگاه مانیتوبا شامل دارودرمانی، درمان‌های بالینی، سم شناسی، علوم دارویی و کارآموزی داروسازی است. این دانشگاه در وینیپگ، مرکز استان مانیتوبا کانادا قرار دارد.

دانشگاه غرب

اگر دوست دارید در حین تحصیل و آموزش خود، دوره‌های تحقیقاتی فشرده را نیز بگذرانید باید این دانشگاه را انتخاب کنید. یکی از بارزترین دلایلی که باعث شده است این دانشگاه در این لیست قرار بگیرد برگزاری همین دوره‌ها است. چرا که به طور شگفت‌انگیزی این دوره‌ها موجب شده کیفیت آموزش بالاتر برود و دانش و مهارت داروسازان در کارشان افزایش یابد.

دانشگاه کوئینز

دانشگاه کوئینز در کینگستون، انتاریو واقع شده است. دانشکده داروسازی دانشگاه کوئینز در کینگستون به دلیل تدریس عالی و با کیفیت خود شهرت دارد به همین دلیل افراد زیادی خواهان تحصیل در این دانشگاه هستند.

شرایط پذیرش دانشکده‌های داروسازی برای تحصیل در کانادا

شرایط پذیرش دانشکده‌های داروسازی برای هر موسسه و دانشگاهی کاملا متفاوت است. بنابراین بهتر است برای آگاهی از این شرایط با دفتر مرکزی یا آموزش خود موسسه تماس بگیرید.

در دانشکده داروسازی چه چیزهایی می‌توانید یاد بگیرید؟

دانش‌آموختگان رشته داروسازی پس از اتمام تحصیلات خود موارد زیر را یاد گرفته‌اند:

• یادگیری دانش مربوط به رشته شیمی، زیست‌شناسی و فیزیک 

• دوره‌های خاص مربوط به درمان 

• مزایای داروها و اصول مهم در مراقبت از بیمار

همچنین به آن‌ها آموزش داده می‌شود تا بتوانند تعامل و همکاری درستی را با شرکت‌های داروسازی داشته باشند تا بیشترین بازده را دریافت نمایند. علاوه‌براین آن‌ها با اخلاق حرفه‌ای و الزامات اخلاقی عملی به عنوان داروساز آشنا می‌شوند.

با مشورت مختصصان صباپلن برای تحصیل داروسازی در کانادا اقدام کنید

پس از اینکه شما به عنوان یک فرد خارجی از رشته داروسازی فارغ التحصیل شدید، ثبت نام در NAPRA’s Pharmacists’ Gateway Canada اولین گام اجباری برای کسب مجوز فعالیت است.  یکی دیگر از مواردی که برای تحصیل در کانادا باید در نظر بگیرید هزینه ها و مخارج است. هر کدام از دانشگاه هایی که در این مقاله ذکر شد شهریه‌ی مشخصی دارند که شما ملزم به پرداخت آن هستید. 

بنابراین بهتر است قبل از سفر به این کشور در مورد مسائل مالی با یک مشاور آگاه مثل کارشناسان موسسه مهاجرتی صباپلن مشورت کنید و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید. اگر شما قصد مهاجرت به کانادا و تحصیل در این کشور را دارید بهتر است در ابتدای کار از مشورت با مشاوران و افراد متخصص در این زمینه غافل نشوید. به این ترتیب می‌توانید این فرآیند را با حداقل سختی و مشکل طی کنید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید