ترجمه رسمی ایتالیایی چیست؟

کدخبر: ۵۷۵۰۴۱
چه موقع باید مدارک خود را به‌ صورت رسمی ترجمه کنیم؟ هزینه ترجمه مدارک به ایتالیایی چقدر است؟ لیست دارالترجمه‌ های مورد تأیید سفارت ایتالیا چیست؟ یکی از کشور‌های پرطرف‌ دار اروپایی، ایتالیا است. در سال‌ های اخیر افراد بسیاری برای دریافت ویزای گردشگری به سفارت این کشور درخواست داده‌ اند.
ترجمه رسمی ایتالیایی چیست؟

 ایتالیا به دلیل داشتن دانشگاه‌ های معتبر و شهر‌های صنعتی، موقعیت‌ های تحصیلی و کاری جذابی را برای مهاجران فراهم کرده است. اما اگر سفر به این کشور را داشته باشید، باید برای ترجمه مدارک به زبان ایتالیایی اقدام کنید. اما چگونه این کار را انجام دهید؟

ترجمه رسمی ایتالیایی چیست؟

یکی از مراحل اولیه برای اخذ ویزای تحصیلی، مهاجرت کاری، سرمایه‌ گذاری، انجام هرگونه کار حقوقی در این کشور، ترجمه رسمی مدارک به ایتالیایی است. در واقع ترجمه مدارک به زبان ایتالیایی با ترجمه‌ های معمولی متفاوت است. برای انجام این کار باید به دفاتر ترجمه رسمی دارای مجوز از قوه قضائیه مراجعه کنید.

به همین دلیل انتخاب یک دفتر ترجمه معتبر از لیست دارالترجمه‌ های مورد تأیید سفارت ایتالیا، بسیار اهمیت دارد. در نظر داشته باشید که ترجمه‌ های رسمی مدارک، فقط با مهر و امضای مترجم رسمی اعتبار دارند؛ بنابراین بهتر است این نوع ترجمه را به  مترجم ایتالیایی رسمی بسپارید تا خیالتان بابت تأیید مدارک راحت باشد.

مترجم رسمی ایتالیایی، چه کسی است؟

هر ساله افراد بسیاری مدارک خود را به زبان ایتالیایی ترجمه کرده و درخواست ویزای  سفر به ایتالیا برای سفارت این کشور ارسال می‌ کنند. اما به این نکته باید توجه کنید که برای ترجمه رسمی ایتالیایی مدارک، بهتر است از یک مترجم ایتالیایی به فارسی که مسلط به امور حقوقی نیز باشد، کمک بگیرید.

در واقع این فرد با زبان ایتالیایی و قوانین و مقررات حقوقی این کشور آشنایی کامل دارد؛ بنابراین ترجمه به‌ صورت دقیق و تخصصی انجام شده و اشتباه ترجمه‌ ای ندارد. به ‌عبارت‌دیگر می‌توان گفت که مترجم رسمی ایتالیایی، مدارک و اسناد مورد نظر را بر اساس قالب‌ های استاندارد و دقیقا طبق چارچوب تعیین شده سفارت ایتالیا و قوه قضائیه ترجمه می‌ کند. به همین دلیل در پایان، این نوع ترجمه مورد تأیید دادگستری و وزارت امور خارجه قرار گرفته و به‌ عنوان سند معتبر و قانونی قابل‌ ارائه در سازمان‌ های دولتی ایتالیا خواهد بود.

از وظایف مترجم رسمی ایتالیایی می‌ توان به ترجمه دقیق نام متقاضی مطابق با مشخصات پاسپورت و توجه به قواعد صحیح جمله‌ ها اشاره کرد. همچنین دارالترجمه رسمی ایتالیایی باید از ترجمه اسناد مخدوش جلوگیری کند. در نهایت شما می‌ توانید خدمات ترجمه فوری ایتالیایی مدارک خود را به دارالترجمه بهنام بسپارید.

ساده‌ترین روش محاسبه عدد ایزه (ISEE) + مثال کاربردی

ساده‌ترین روش محاسبه عدد ایزه (ISEE) + مثال کاربردی

آیا با شاخص ایزه (ISEE) آشنا هستید؟ کاربرد آن چیست؟ در سالهای اخیر بسیاری دانشگاه‌ های معروف ایتالیا را انتخاب کرده‌اند. این کشور، قدیمی‌ ترین دانشگاه‌ های دنیا را در خود جای‌ داده و رویای هر دانش‌آموزی، پذیرش در یکی از این مراکز علمی معتبر اروپایی است. شاید در اولین لحظه، ذهن شما به سمت هزینه‌ های تحصیل و زندگی در ایتالیا رفته باشد. اما بهتر است بدانید که دانشجویان بین‌ المللی نیز می‌توانند از مزایای تحصیل رایگان بهره‌ مند شوند. البته وضعیت مالی دانشجو و خانواده او، جزء شرایط اصلی استفاده از این کمک هزینه است. اما معیار سنجش وضعیت اقتصادی متقاضیان چیست؟ آیا شما هم شرایط لازم را دارید؟

با عدد ISEE ایزه بیشتر آشنا شوید!

این عدد در واقع معادل شاخص وضعیت اقتصادی خانواده‌ ها در ایتالیا است. از عدد ایزه (ISEE) برای بررسی شرایط مالی خانوار در این کشور و بهره‌ مندی از خدمات رفاه اجتماعی استفاده می‌ کنند.

آنچه باید در مورد کارت منسا ایتالیا بدانید!

آنچه باید در مورد کارت منسا ایتالیا بدانید!

در سال‌ های اخیر، ایتالیا به یکی از مقاصد محبوب تحصیلی برای دانشجویان بین‌ المللی بخصوص ایرانیان تبدیل شده است. البته علاوه بر شهریه دانشگاه‌ ها، هزینه وعده‌ های غذایی نیز در این کشور بالاست. از این رو دولت ایتالیا، امکانات ویژه‌ ای مانند کارت کمک هزینه غذایی تحت عنوان منسا را برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته تا علاوه بر کاهش هزینه‌ های آنها، افراد بیشتری را در راستای تقویت همکاری‌ های بین‌ المللی در زمینه‌ های علمی، فرهنگی و هنری جذب کند. اما کارت منسا چیست؟ شرایط و مدارک لازم برای دریافت آن کدام است؟

در ادامه این متن در مورد کارت منسا ایتالیا به‌صورت کامل توضیح می‌دهد. تا انتهای متن همراه ما باشید تا با شرایط و مدارک دریافت این کارت‌ها بیشتر آشنا شوید.

مدارک و شرایط لازم برای دریافت کارت منسا چیست؟

1- ابتدا وارد سایت edisu. piemonte. it شوید.

2- در مرحله بعد، برای ورود به پنل خود، نام کاربری و رمز عبور (User Code، PIN یا Spid) را وارد کنید. البته برای دریافت کد کاربری خود می‌ توانید در سایت خدمات آنلاین EDISU ثبت‌نام کنید.

3- فرم‌ های درخواست منسا را در سایت با دقت تکمیل کنید.

4- در مرحله بعد، با بررسی کامل اطلاعات وارد شده، بر روی گزینه Save کلیک کنید. به این نکته توجه داشته باشید که امکان تغییر و ویرایش فرم را نخواهید داشت.

5- فرم درخواست منسا و فرم درخواست پین را پرینت گرفته و آن را امضا کنید.

6- پس از آن، مدارک زیر را اسکن کرده و به‌صورت فایل PDF در سایت آپلود کنید:

الف) فرم درخواست منسا با امضای دانشجو

ب) فرم درخواست پین با امضای دانشجو

ج) تصویر اسکن شده از یک مدرک شناسایی معتبر مانند پاسپورت و شناسنامه

7- با انتخاب گزینه Transmit درخواست خود را ثبت و نهایی کنید.

در پایان، اگر مراحل را به‌درستی طی کرده باشید، باید دو ایمیل با موضوعات زیر نیز دریافت کنید.

ایمیلی با موضوع Acquisizione dati via web ارسال خواهد شد که نشان‌ دهنده مدارک ارسالی شما است. در پیوست آن مدارک امضا شده را می‌توانید مشاهده کنید.

ایمیل بعدی با موضوع Ricezione pratica پس از ثبت موفقیت‌آمیز درخواست دریافت منسا، در ادیسو (Edisu) برای شما ارسال می‌ شود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید