تصاویر| نبرد معترضان پورتلند با نیروهای تحت‌امر ترامپ

کدخبر: ۳۵۱۷۶۴
اقتصادنیوز؛ در ادامه اعتراضات پرتنش پورتلند، هزاران نفر از مردم بزرگترین شهر ایالت اورگن آمریکا جمعه شب بار دیگر به خیابان‌ها آمدند تا علیه نژاد پرستی و خشونت پلیس و همچنین حضور نیروهای فدرال که دولت آمریکا برای سرکوب آن‌ها به این شهر اعزام کرده، اعتراض کنند. خبرگزاری «آسوشیتد پرس» گزارش داد، جمعیت عظیم معترضان شانه به شانه خیابان‌ها را پر کردند و با حمل پلاکاردهایی در حالی که به سمت دادگاه این شهر می‌رفتند، شعار «جان سیاه‌پوستان با ارزش است» و «فدرال‌ها به خانه برگردند» سر دادند. در طول اعتراضات شبانه پورتلند تاکنون ماموران ترامپ ده‌ها نفر را در برخوردهایی که به خشونت کشیده شده، بازداشت کرده‌اند.
تصاویر| نبرد معترضان پورتلند با نیروهای تحت‌امر ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ درگیری‌ها در پورتلند باعث خشم بیشتر مردم شده و بحرانی دیگر را برای محدود کردن نیروهای فدرال رقم زده است. این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا درصدد اعزام این نیروها به سایر شهرهای تحت کنترل دموکرات‌هاست. در مقابل خشونت نیروهای فدرال در استفاده از گاز اشک‌آور و سلاح‌های کمتر کشنده، معترضان هم ساختمان دادگاه شهر پورتلند را هدف حملات خود قرار داده‌اند.

شهردار پورتلند هم از این حملات بی‌نصیب نبوده و روز چهارشنبه در حالی که در یک شب دیگر از اعتراضات علیه حضور نیروهای امنیتی فدرال، مقابل نرده‌های محافظ دادگاه فدرال ایستاده بود، با گاز اشک‌آور نیروهای فدرال مورد حمله قرار گرفت. شهردار پورتلند پیش از این اقدام ترامپ در استفاده از پلیس فدرال برای سرکوب اعتراضات این شهر را «شنیع و منزجرکننده» توصیف و تأکید کرد که این اقدامات دولت ترامپ تنها به بدتر شدن اوضاع این شهر منجر خواهد شد و خواستار خروج نیروهای فدرال شده بود.


 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید