هشدار سازمان‌ملل به دولت ترامپ درباره بازداشت روزنامه‌نگاران و سرکوب معترضان

کدخبر: ۳۵۱۶۰۱
اقتصادنیوز؛ به دنبال تشدید اعتراضات ضدنژادپرستی آمریکا در شهرهایی مثل پورتلند -ایالت اورگان- و دستور دونالد ترامپ برای اعزام نیروهای فدرال (برخلاف میل مقامات شهری و ایالتی) که به افزایش خشونت‌ها انجامیده، امروز دفتر حقوق بشر سازمان ملل در ژنو به دولت آمریکا هشدار داد از اعمال زور نامتناسب و خشونت غیرمتجانس توسط پلیس فدرال و نیروهای امنیتی علیه معترضان جلوگیری کرده و از بازداشت‌های خودسرانه و غیقانونی روزنامه‌نگاران ممانعت به عمل آورد.
هشدار سازمان‌ملل به دولت ترامپ درباره بازداشت روزنامه‌نگاران و سرکوب معترضان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد مستقر در ژنو، روز جمعه از دولت آمریکا خواست مانع رفتار نامناسب ماموران پلیس و نیروهای امنیتی علیه تظاهرکنندگان معترض و روزنامه نگاران در شهرهای این کشور مانند پورتلند یا بازداشت غیرقانونی آنان شود.

لیز ثروسل سخنگوی حقوق بشری سازمان ملل متحد گفت: گزارش های حاکی از بازداشت تظاهرکنندگان مسالمت جو توسط افسران پلیس ناشناس مایه نگرانی است، زیرا دستگیرشدگان خارج از محدوده نظارت و حفاظت قانون قرار می‌گیرند و ممکن است موجب افزایش بازداشت های خودسرانه و دیگر موارد نقض حقوق بشر شود.

ثروسل افزود: مسئولان و مقام های ایالات متحده باید اطمینان یابند که نیروهای امنیتی فدرال و محلی مستقر در شهرها باید به صورت کامل و شفاف شناسایی شده باشند و از زور تنها در هنگام ضرورت و به صورت متناسب و بر اساس معیارهای بین المللی استفاده کنند.

وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه اعلان کرد: در باره کاربرد زور توسط عوامل و ماموران فدرال علیه تظاهرکنندگان پورتلند در پی تداوم ناآرامی های شبانه که در آن تد ویلر شهردار آن هدف گاز اشک آور قرار گرفت، تحقیق خواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید