اگر روحانی رئیس جمهور نشود...

کدخبر: ۱۶۴۷۹۴
بلومبرگ با اشاره به اینکه ابراهیم رئیسی می تواند اصولگرایان را متحد کند و نظرسنجی ها را تغییر دهد، نوشت: اعلام حضور یک روحانی برجسته اصولگرا در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری فضای رقابتی در ایران را تغییر داد.

به گزارش نامه نیوز، بلومبرگ با انتشار گزارشی به بررسی حواشی و متن کاندیداتوری ابراهیم رئیسی برای انتخابات ماه آینده ریاست جمهوری ایران پرداخته است.

آمدن رئیسی به رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ایران که قرار است 29 اردیبهشت برگزار شود می تواند مخالفان حسن روحانی را در آستانه چالش قدرتمند انتخاب مجدد وی به ریاست جمهوری، با یکدیگر متحد کند.

در ادامه این گزارش آمده است: ابراهیم رئیسی پنجشنبه گذشته و یک روز پس از آنکه دیگر اصولگرایان، چون محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق و محمدباقر قالیباف شهردار تهران کناره گیری خود را از این رقابت ها اعلام کردند، نامزدی خود را در انتخابات آینده ریاست جمهوری اعلام کرد. ظهور یک کاندیدای مخالف نه تنها می تواند شانس روحانی برای پیروزی در این انتخابات را کاهش دهد بلکه می تواند رئیسی را به برای برعهده گرفتن مناصب دیگر بالا در نظام آماده کند.

یک تحلیلگر مسائل ایران در این باره می گوید: انتخابات ایران در حال تبدیل شدن به یک رقابت جدی با عواقب بسیار  زیاد برای رای دهندگان ایرانی است.

تصمیم رئیسی برای شرکت در انتخابات ایران می تواند فرصت ها و خطراتی را برای وی و حامیان اصولگرای رئیسی به همراه داشته باشد.

روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران تلاش های بسیاری برای عادی سازی روابط جمهوری اسلامی ایران با غرب و باز شدن درهای این کشور به روی سرمایه گذاری و تجارت بین الملل انجام داد. اگر وی قدرت را از دست بدهد، اصولگرایان ایران را به فضای خصمانه با آمریکا و متحدانش خواهند برد، موضوعی که می تواند موجب نگرانی و ترس سرمایه گذاران خارجی و بالا رفتن احتمال اعمال تحریم های بیشتر آمریکا و یا حتی تقابل نظامی با ایران شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید